Lära-gå-skor?
När ska/bör/kan man börja med Lära-gå-skor? Min dotter är bara 6 mån, men är uppe och går hela dagarna (håller oss bara i händerna) och nu har vi även börjat gå utomhus...
När började ni använda skor till era barn?
När ska/bör/kan man börja med Lära-gå-skor? Min dotter är bara 6 mån, men är uppe och går hela dagarna (håller oss bara i händerna) och nu har vi även börjat gå utomhus...
När började ni använda skor till era barn?
Min son hade inga lära-gå skor alls.... det gick oxå bra
Vad är "lära-gå-skor"? Jag har aldrig hört talas om sådana. Det är väl annars naturligt att man börjar använda skor när det finns risk/chans att barnet vill sätta ner fötterna på marken utomhus och börja ta sig fram. Det beror ju rätt mycket på vilken årstid barnet är fött, och hur gammal han/hon är när barnmarkssäsongen börjar. För mina som är födda i augusti blev det rätt naturligt att skaffa skor i april-maj. Hade de varit födda i maj hade det nog inte blivit aktuellt förrän nästkommande vår.
Har aldrig haft sånna.
Min tös fick skor när hon började vilja stå och gå ute. Hon var väl runt 9 månader. Det tog ju ett tag innan hon gick ordentligt själv, men jag tycker ändå det är bra att investera i ett par bra skor. Man kan dessutom köpa lite större skor än normalt om de inte går själva så kan hon ha dem fram till hösten.
Vi köpte våra på våren och köpte då Kavat Max (lära-gå) som är läder med små hål i. De funkar ju bra hela sommaren också då de inte blir så varma.
Kan tipsa om att Ellos har Kavat skor och där kan man ofta få 50% rabatt eller liknande
Okej... Är så osäker för på en del hemsidor står det att man inte ska ha skor på barnen och på andra står det att det är bra med skor som ger ordentligt stöd under fötterna om man går utomhus...
Började använda skor när det behjvdes. Dvs med första tjejen som är född i november köpte vi skor när intresset för at börja gå kom vid 13 månader. Den lilla fick vid 9 månader för då började hon gå. Om intresset för att börja gå kommer nu investera i ett par bra skor eller sandaler kanske nu till sommaren. Jag gillar Vincentshoes, duktig personal och bra lära gå skor.
Lycka till
Det är väl bra att ha skor om man är rädd att barnet ska skada fötterna mot underlaget.
JAg illar också vincent shoestore, men deras lära gå skor börjar på stl 19 och de är ju å tok för stora för vår lillla 6 mån...
Känns så tdigit, åldersmässigt, att köpa skor redan, men hon går ju redan :-/
Alltså utomhus måste ju barnet ha skor, men det finns ingen anledning att ha det inomhus.
Lära-gå-skorna kallas ju så för att de är stabila skor som stödjer upp foten och är något rundad framtill och hjälper barnet att rulla foten s.a.s.