• Fru Sveden

Namninspiration sökes (killnamn)

Vi har en son på 2år som heter Felix. Nu väntar vi barn nummer två och vi vet om att det blir en son till och min man har sagt att eftersom han mer eller mindre bestämde namn sist (han kom med förslaget och jag fick lämna in mitt vetto om jag ville) så är det min tur den här gången.

Alltså så får jag "bestämma" vad sonen skall heta, men självklart får min man säga vad han tycker om namnet. Vi har i praktiken enats om andranamnen nu är det bara tilltalsnamnet kvar

Jag har lagt förslag på:

William (vilket min man tycker är för engelskt och inte gillar) Leon (vilket min man tycker är helt ok dessutom är det namnet på hans favoritfilm Flört) Kevin (jag vill att det skall stavas med W, men min man tycker att det är WT och vägrar om det blir Kevin så skall det vara med V och inte med W) Så nu behöver jag inspiration på fler namn! Det finns inget krav om att namnet MÅSTE passa ihop med Felix.
  • Svar på tråden Namninspiration sökes (killnamn)
  • Fru Sveden
    Michisen skrev 2010-06-09 10:43:01 följande:
    HjärtaDexter. Hjärta

(Det heter min son.)
    Det har jag också föreslagit, men fick avslag med en gång eftersom min man tyckte det var löjligt med tanke på serien.

Jag tycker dock att det är jätte fint och jätte coolt. (det är bara min man som är löjlig) Flört
  • Michisen
    Fru Sveden skrev 2010-06-09 11:04:42 följande:
    Det har jag också föreslagit, men fick avslag med en gång eftersom min man tyckte det var löjligt med tanke på serien.

Jag tycker dock att det är jätte fint och jätte coolt. (det är bara min man som är löjlig) Flört
    Haha, jag förstår honom ändå, men vi resonerade som så att när sonen är vuxen så är det nog så att den serien är ett urgammalt minne från förr. Tur att min man älskar TV-serien minst lika mycket som mig och höll med om namnet.

Synd bara att maken vägrar Zeb på nästa barn ifall det blir en pojke.
  • Sandrisen80

Lexus
    Lennox
    Darian (hetet min son)
    Loah
    Miloh
    Milton

• KatharinaL

Felix & Alexander
    Felix & Hugo
    Felix & Melker
    Felix & Love
    Felix & Kevin
    Felix & Viggo
    Felix & Elian
    Felix & Zebastian
    Felix & Liam
    Felix & Ludvig
    Felix & Algot
    Felix & Vincent

9 underbara barn ♥
  • Idapida83

Levi
    Melvin
    Loke
    Elias
    Charlie

• Mammiemmi

Min son heter Kelvin vilket jag tycker är jättefint, fast det är ju nästan som Kevin Glad

• Fru Sveden
    Michisen skrev 2010-06-09 11:07:43 följande:
    Haha, jag förstår honom ändå, men vi resonerade som så att när sonen är vuxen så är det nog så att den serien är ett urgammalt minne från förr. Tur att min man älskar TV-serien minst lika mycket som mig och höll med om namnet.

Synd bara att maken vägrar Zeb på nästa barn ifall det blir en pojke.
    Berättade för min man hur ni resonerade kring namnet Dexter Så det verkar som att han i alla fall skall fundera på saken.

Jag tycker ju att det är ett as coolt namn och det hade varit skoj att även om Felix och Dexter inte passa jätte bra tillsammans så har fom ju i alla fall X:et gemensamt

Varför vi vill han inte att er ev nästa son skall heta Zeb?
  • Ramnelia

Matheo
    Laban
    Texas
    Astor
    Elvis
    Nico

BF 2011-01-11
  • Fru Sveden
    Ramnelia skrev 2010-06-11 12:03:15 följande:
    Matheo
    Laban
    Texas
    Astor
    Elvis
    Nico
    Texas är coolt Dock tror jag min man kommer lämna utnyttja sin vetorätt om jag föreslår det. men jag kan ju alltid nämna det i alla fall
Svar på tråden Namninspiration sökes (killnamn)