Nån som blivit gravid under Pravidel behandling?
Någon som har högt prolaktin värde och bahandlas/behandlats med Previdel? Har ni lyckas blivit gravida?
Någon som har högt prolaktin värde och bahandlas/behandlats med Previdel? Har ni lyckas blivit gravida?
Hej,
Jag är i v.32 med tvillingar, med måste sluta med tabl.när du får +
Lycka till!!
Grattis grattis!! Härligt att höra!!
Ja, jag plussade fyra gånger efter att jag börjat med Pravidel (eller snarare Bromokriptin, som den aktiva substansen heter) och fått ner mina prolaktinvärden. De första tre blev missfall, nummer fyra är nu 1,5 år.
Man slutar med tabletterna efter +, som JBE15 skriver. Jag väntade dock till v. 7-8, av olika skäl (rådet ang. när man ska sluta är olika i olika länder, enligt min erfarenhet).
Lycka till!
hej!
jag har börjat äta pravidel för att se om det kan hjälpa mig att bli gravid. Har ätit i ca.3 veckor nu å min mens vägrar komma(4 dar sen)..har gjort grav test med det var negativt..har aldrig haft problem med min mens tidigare..men de räckte att ja börja med 4kurer Pergotime så börjades cykeln rubbas..Har ägglossning oxå..
Och ja är rätt så irriterad på läkaren som skrev ut detta till mig för ja har inte fått reda på mina värden och hon vägrar skicka remiss till fertilitetskliniken. Medans en annan läkare vill skicka mig dit..
Har försökt aktivt att skaffa barn i 1,5 år nu..Det är ett evigt ringande och tjatande för att de ska hända nå..