• Daisy The Flower

Nån som blivit gravid under Pravidel behandling?

Någon som har högt prolaktin värde och bahandlas/behandlats med Previdel? Har ni lyckas blivit gravida?

• Svar på tråden Nån som blivit gravid under Pravidel behandling?
  • JBE15

Hej,
    Jag är i v.32 med tvillingar, med måste sluta med tabl.när du får +
    Lycka till!!

• Daisy The Flower

Grattis grattis!! Härligt att höra!!

• Primrose

Ja, jag plussade fyra gånger efter att jag börjat med Pravidel (eller snarare Bromokriptin, som den aktiva substansen heter) och fått ner mina prolaktinvärden. De första tre blev missfall, nummer fyra är nu 1,5 år.

Man slutar med tabletterna efter +, som JBE15 skriver. Jag väntade dock till v. 7-8, av olika skäl (rådet ang. när man ska sluta är olika i olika länder, enligt min erfarenhet).

Lycka till!

• bull bakerskan

hej!

jag har börjat äta pravidel för att se om det kan hjälpa mig att bli gravid. Har ätit i ca.3 veckor nu å min mens vägrar komma(4 dar sen)..har gjort grav test med det var negativt..har aldrig haft problem med min mens tidigare..men de räckte att ja börja med 4kurer Pergotime så börjades cykeln rubbas..Har  ägglossning oxå..
    Och ja är rätt så irriterad på läkaren som skrev ut detta till mig för ja har inte fått reda på mina värden och hon vägrar skicka remiss till fertilitetskliniken. Medans en annan läkare vill skicka mig dit..
    Har försökt aktivt att skaffa barn i 1,5 år nu..Det är ett evigt ringande och tjatande för att de ska hända nå..   

• Primrose
    bull bakerskan skrev 2011-11-28 18:03:43 följande:
    hej!

jag har börjat äta pravidel för att se om det kan hjälpa mig att bli gravid. Har ätit i ca.3 veckor nu å min mens vägrar komma(4 dar sen)..har gjort grav test med det var negativt..har aldrig haft problem med min mens tidigare..men de räckte att ja börja med 4kurer Pergotime så börjades cykeln rubbas..Har  ägglossning oxå..
    Och ja är rätt så irriterad på läkaren som skrev ut detta till mig för ja har inte fått reda på mina värden och hon vägrar skicka remiss till fertilitetskliniken. Medans en annan läkare vill skicka mig dit..
    Har försökt aktivt att skaffa barn i 1,5 år nu..Det är ett evigt ringande och tjatande för att de ska hända nå..   
    Men varför har du fått Pravidel (dvs. Bromokriptin) utskrivet? Du har ägglossning och regelbunden mens. Har du höga prolaktinvärden trots detta?
    Pravidel gör ju inget för att man ska bli lättare gravid egentligen. Dvs. inte om man inte har prolaktinom eller andra hypofystumörer, som kan påverka fertiliteten. Och det är en medicin som också ges till personer med Parkinsons och diabetes (typ 2).

Blandar du ihop Pergotime och Pravidel? Vilken typ av läkare har skrivit ut Pravidel? En endokrinolog?
  • Primrose
    bull bakerskan skrev 2011-11-28 18:03:43 följande:
    hej!

För övrigt ska ju inte Pergotime ges till personer som har regelbunden ägglossning och mens. Vad är det för konstiga läkare som skriver ut detta till dig?
  • bull bakerskan
    Primrose skrev 2011-12-01 13:01:38 följande:
    Men varför har du fått Pravidel (dvs. Bromokriptin) utskrivet? Du har ägglossning och regelbunden mens. Har du höga prolaktinvärden trots detta?
    Pravidel gör ju inget för att man ska bli lättare gravid egentligen. Dvs. inte om man inte har prolaktinom eller andra hypofystumörer, som kan påverka fertiliteten. Och det är en medicin som också ges till personer med Parkinsons och diabetes (typ 2).

Blandar du ihop Pergotime och Pravidel? Vilken typ av läkare har skrivit ut Pravidel? En endokrinolog?

jag har ätit 4 kurer med pergotime för att ja kom in lite sent i ägglossningen tyckte en läkare.
    Har något förhöjt värde men hur mycket fick ja aldrig veta.och det var en annan gyn läkare som skrev ut Pravidel till mig.(Hon har aldrig träffat och undersökt mig ens)
    Ska göra magnetröntgen om en vecka för att kolla om allt står rätt till i skallen..
    Har haft tablettbehandlad diabetes(typ2)Men det är snart 2år sen ja sluta med det.Är 2 år sen ja gjorde en GBP.

en gyn läkare vill skicka remiss till fert.klinik medans hon som skrivit ut pravidel har stoppat remissen å vägrar skicka mig vidare..

det sjuka är att min mens är 7 dar SEN.gjort 2 grav test som en negativa..å ja blir galen på dessa biverkningar..         
  • bull bakerskan
    Primrose skrev 2011-12-01 13:03:04 följande:
    För övrigt ska ju inte Pergotime ges till personer som har regelbunden ägglossning och mens. Vad är det för konstiga läkare som skriver ut detta till dig?

gyn läkaren tyckte ja kanske bara behövde en lätt spark i rätt riktning..och herregud vad menstrationscykeln börja krångla när ja börja med Pergotime..å nu vägrar den som sagt komma..

Ringde gyn angående detta och ja fick till svar:"du vill så gärna va gravid så du inbillar dig bara!!det är bara att bita ihop med pravidelen så ska du se att de snart händer nåt bra!?"

Jag misstänker att det är Pravidelen som spökar...för ja mår så jäkla pissigt av dom..illamående,yrsel och nu muskel å ledvärk..     
Svar på tråden Nån som blivit gravid under Pravidel behandling?