• Marie med två barn

Tips på pepparkakshus

Har lagt in en bild på förra årets pepparkakshus i mitt bildgalleri. Tänkte att nån kunde ge mig tips om vad jag skulle kunna göra för modell i år.

• Svar på tråden Tips på pepparkakshus
  • villhabebis

Kanske en miniatyr av det hus ni bor i..eller?? eller kanske ett uppochnerpå-vänt hus!!!

• Hannahs mamma

Kanske en stor sagoborg? med torn och mur runt omkring?

Lr en kyrka?

Lr en stugby med en massa små stugor. Kane en liten Backe utav bomull med en tomte på skidor...

Lr kanske en pepparkaksdata

Ett pepparkaksdjur

Pepparkaks kaknästorn,

slottet,

• mikalala

oooh älskar ju att bygga pepparkakshus men det blir nog inget i år... jag tycker att det var roligt att bygga byar då kan barnen göra var sitt hus som de får dekorera själva eller bondgård som vi gjorde en gång med utedass och lagård och hage...

• Glad i hågen

Min sambos systerdotter och jag har gjort pepparkakshus varje år. Först gjorde vi av färdiga mallar, men sen började hon önska nya modeller och jag och min kille har försökt leva upp till hennes önskemål med egna små ritningar. Ett år blev det en miniatyr av vår fjällstuga. Ett annat år gjorde vi en sameby med kåtor av pepparkakshjärtan.

I år ska det bli ett Muminhus.

• Glad i hågen

Globen är nog en utmaning... HUr tusan gör man runda modeller? Lägger bitarna på nåt runt direkt då de kommer ut ur ugnen så de får stelna... på en fotboll..?

• Hannahs mamma

lr så får du försöka med kanske trombformade (heter det de?)
    Och sen pyssla ihop o försöka få en rund form av hårda platta bitar... hihi

Jag håller på att fnula för fulla muggar på vad vi ska göra iår...

Svar på tråden Tips på pepparkakshus