• Mendo

Bilder på tvillingmagar!!! :)

Hej

Jag är gravid med tvillingar (mina första små knottar ) och tycker redan att ja fått en mage. Jag går in i v.10 idag (9+0) Och är jätteintresserad av att se hur "tvillingmagar" ser ut. Alltså om någon har några bilder från tidig till sen graviditet med tvillingar så skulle det oxå vara roligt att se och jämföra med mig själv.

Också om nån har UL bilder på tvillingar från v.11 o framåt så skulle de va kul o se!

Kramar till alla underbara mammor!

• Svar på tråden Bilder på tvillingmagar!!! :)
  • bajsmamman

jag är i v 9+1 å jag har redan fått mage och jag väntar inte ens tvillingar!!! haha jag var helt säker på att det skulle vara tvillingar då vi har massor av tvåäggstvillingar i släkten men det va bara en lite knodd där inne enligt ett tidigt VUL. Det är i och för sig andra för mig och då kommer alltid magen tidigare säger dom som vet... jaja hoppas allt kommer gå bra för dig och grattis till tvillingmaggen!

• Mendo
    bajsmamman skrev 2010-06-09 16:18:27 följande:
    jag är i v 9+1 å jag har redan fått mage och jag väntar inte ens tvillingar!!! haha jag var helt säker på att det skulle vara tvillingar då vi har massor av tvåäggstvillingar i släkten men det va bara en lite knodd där inne enligt ett tidigt VUL. Det är i och för sig andra för mig och då kommer alltid magen tidigare säger dom som vet... jaja hoppas allt kommer gå bra för dig och grattis till tvillingmaggen!
    Tack! Ja herregud de e en spännande resa man är på! Lycka till du med!
  • bebbi

gå in i mitt galleri starka bilder =) grattis till er

• Mendo
    bebbi skrev 2010-06-09 17:12:50 följande:
    gå in i mitt galleri starka bilder =) grattis till er
    oh wow, jättekul att se! Är det dina första barn? Kul att se UL bilderna med! Gjorde ett VUL v.6+4 bara för att se hur allt låg till och då fick jag se att hjärtana pickade på - men är så nervös för nästa UL som kommer bli i v.12
  • bebbi
    Mendo skrev 2010-06-09 17:20:42 följande:
    oh wow, jättekul att se! Är det dina första barn? Kul att se UL bilderna med! Gjorde ett VUL v.6+4 bara för att se hur allt låg till och då fick jag se att hjärtana pickade på - men är så nervös för nästa UL som kommer bli i v.12
    Ja jag tycker att de är jätte spännande ja med =) ja de e mina första.. Ja dokumenterar en del både med vul ul och storlek och magen. tycker de är roligt att ha delvis för mig själv men också för att kunna dela med mig med andra som kanske vill se hur andra har de och hur andras magar växer, ha nått att jämnföra med liksom.. de uppskattar ju jag själv när ja blir lite nyfiken eller orolig, att kunna kika in hos andra i samma sits liksom =) Du ska se att dina bebbar mår bra i v 12 också de är ett gott tecken om man ser hjärtanen slå tidigt.. de e va ja har hört i alla fall.. =) hur kommer de sig att ni får tvillingar? Har ni de i släckten eller har ni gjort ivf?

Kramar
  • Mamaobabba

Hej!
    Vad roligt att du också ska få tvillingar! Grattis till magen.

Jag är i vecka 12 och har definitivt en mage.
    Har inte kunnat knäååa mina byxor sedan v.6 och är väldigt synligt gravid! :)
    Gjorde tidigt VUL efter blödningar och väntade det värsta.. Men, det var en otrolig upplevelse att se två små hjärtat picka där inne!!
    Vi ska inte på UL förrän v.18 så jag hoppas verkligen att både "polarn" och "pyret" är kvar därinne då!:)

Hoppas allt går bra! :)

• Mendo

Tack för att ni skrivit!!!
    Super roligt!
    Och nu har jag ju några att fråga om råd och tips ju! PERFEKT Skrattande
    Nej, vi har inte gjort ivf och har inte heller tvillingar i släkten.Har dock tagit hormonsprutor som gör att chansen för tvillingar ökar.
    Jag och maken har ju försökt att bli gravida sedan Februari 2009 så det har tagit ett tag att bli gravida. Så vi är självklart överlyckliga nu för våra små mirakel!

Va roligt!
    Ni får gärna skriva små trix o tips här om ni kommer på något o vill ...

Kramar

• Mamaobabba

Vi sitter nog lite i samma båt, så jag vänder mig nog hi med lite frågor, jag med! :)
    Har ju aldrig gjort det hör förrut! Sönt att vi är fler!

Kramar.

• Mendo
    Mamaobabba skrev 2010-06-10 11:19:29 följande:
    Vi sitter nog lite i samma båt, så jag vänder mig nog hi med lite frågor, jag med! :)
    Har ju aldrig gjort det hör förrut! Sönt att vi är fler!

Kramar.
    Jamen PRECIS!!! Bara att ventilera away!
Svar på tråden Bilder på tvillingmagar!!! :)