• helena29

Vilka blev gravida med Agnus Castus/munkpeppar?

Hej!

Vilka blev gravida med hjälp av detta?
    Hur länge åt ni det?
    Vilka förändringar märkte ni när ni börjat med Agnus Castus och efter hur lång tid?
    Hur lång tid efter AC blev ni gravida?

Hoppas många vill svara och tack för hjälpen!!!

• Svar på tråden Vilka blev gravida med Agnus Castus/munkpeppar?
  • minolia

Jag har försökt att bli gravid i över ett år, men började med AC senaste månaden...och nu är jag gravid!

• helena29
    minolia skrev 2010-07-08 15:47:33 följande:
    Jag har försökt att bli gravid i över ett år, men började med AC senaste månaden...och nu är jag gravid!
    Fy sjutton vad roligt! Grattis!!!
    Så du har bara ätit AC en enda månad och blev gravid?
    Märkte du några andra effekter av AC?
    Hade du ingen ÄL innan?
  • minolia
    helena29 skrev 2010-07-08 15:48:43 följande:
    Fy sjutton vad roligt! Grattis!!!
    Så du har bara ätit AC en enda månad och blev gravid?
    Märkte du några andra effekter av AC?
    Hade du ingen ÄL innan?
    Jepp..jag hade senaste mensen 1/6 och kom inte igång med dropparna förrän den 4/6 för det tog några dagar att beställa det. Sen körde jag maxdos fram till äl....och idag testade jag positivt.

Jag har tidigare haft ganska långa cyklar och oregelbundet, mellan 40-50 dagar och enligt äl-testerna skulle denna cykel bli 36-37 dagar. Så den förkortades ju en del...

Har påbörjat utredning om ofrivillig barnlöshet och gjort ägglossningsprov, vilken visar på ägglossning men inte särskilt stark. Så AC kan ju ha påverkat det hela.
  • helena29
    minolia skrev 2010-07-08 15:57:42 följande:
    Jepp..jag hade senaste mensen 1/6 och kom inte igång med dropparna förrän den 4/6 för det tog några dagar att beställa det. Sen körde jag maxdos fram till äl....och idag testade jag positivt.

Jag har tidigare haft ganska långa cyklar och oregelbundet, mellan 40-50 dagar och enligt äl-testerna skulle denna cykel bli 36-37 dagar. Så den förkortades ju en del...

Har påbörjat utredning om ofrivillig barnlöshet och gjort ägglossningsprov, vilken visar på ägglossning men inte särskilt stark. Så AC kan ju ha påverkat det hela.
    Man kan ju tro att det är AC.... Kände du av ÄL mer denna gången?
  • minolia
    helena29 skrev 2010-07-08 16:01:21 följande:
    Man kan ju tro att det är AC.... Kände du av ÄL mer denna gången?
    Ja jag vet inte vad jag ska tro....Nä det kan jag nog inte säga att jag gjorde. Jag hade samma symptom som tidigare dvs ömma bröstvårtor.

Har du testat?
  • ourdream
    minolia skrev 2010-07-08 15:57:42 följande:

Hej! Har fått hem mina AC i veckan... vad kul att du blev gravid...grattis
    du skriver att du tog maxdos och nu undrar jag hur mycket det är?

Kram 
  • Tuffsan

Hur äter man AC, varje dag hela cykeln eller bara ibland ? :)

• ticktick

Du börjar på mensens första dag och äter tills ägglossningen... Sen gör du ett uppehåll.

• sju27
    ticktick skrev 2010-12-17 21:51:05 följande:
    Du börjar på mensens första dag och äter tills ägglossningen... Sen gör du ett uppehåll.
    om man inte vet när man har ÄL då?
  • Tuffsan
    helena29 skrev 2010-06-09 16:32:32 följande:
    Hej!

Vilka blev gravida med hjälp av detta?
    Hur länge åt ni det?
    Vilka förändringar märkte ni när ni börjat med Agnus Castus och efter hur lång tid?
    Hur lång tid efter AC blev ni gravida?

Hoppas många vill svara och tack för hjälpen!!!
    Jag slutade med p-piller i augusti förra året, ungefär 6 månader sedan. Har haft jätteoregelbunden mens efter det, har kunnat gå 3 månader mellan. För lite mer än en månad sen började jag med AC, började innan jag fick mensen (kanske 2 veckor innan). Fick mens den 25/1 och idag plussade jag. Vet inte om det är en tillfällighet eller om det verkligen är så att AC fungerar. :)
  • Familjen Rockström

jag och min man försökte få barn i 1 1/2 år utan att lyckas! jag hade långa cyklar och väldigt oregelbunden mens samt kort tid från ÄL till mens. köpte Agnus castus och drack 30 droppar per dag enda fram till ägglossningen och jag BLEV GRAVID!!!! första försöket med agnus castus! Äglossningen kom på dag 14 istället för dag 27-28 

Jag rekomenderar ALLA barnlösa att testa detta!!! Jag är ett bevis på att det funkar!! 

• Sissula

Hejsan vad roligt att det verkar funkar för de flesta med AC jag har kört nu i  ca 3 månader. Men jag har inte gjort några uppehåll med AC  Måste man det??
     Jag har fått min mens  med fem veckors mellanrum. Innan hade jag typ aldrig mens eller så fick jag en mens på 1 månad typ =/. Jag har inte gjort några ÄL tester så jag vet inte riktigt när jag ska ha min ÄL. Är det någon utav er som kan tipsa om vart man köper bra och någorlunda billiga ÄL tester? Tack Mvh Sissula

Svar på tråden Vilka blev gravida med Agnus Castus/munkpeppar?