• Mem3

hur får jag tillbaka min lust!

Hej!

Efter vi fick barn har min sexlust varit som bortblåst, jag trodde att den skulle komma tillbaka men den är som bort blåst, jag börja tro att det är något fel på mig.. det är ett år sen vår dotter föddes.. Jag försöker så gott det gå att tycka om min nya kropp, födde med kejsarsnitt och har en putmage kvar som jag iofs inte försöker få ner för jag är så j-vla lat! Min sambo säger varje dag att han tycker jag är fin som jag är men jag ser bara den fula magen..!

Hur ska jag göra, finns det någon som känner eller kännt som jag???

• Svar på tråden hur får jag tillbaka min lust!
  • Spättan i Midgård

Jag känner precis som du... Jag har tyvärr inga bra tips att ge, då jag inte fått tillbaka lusten ännu heller... Och vår son är 19mån!
    Funderar oxå mycket på hur jag ska finna lusten i ett samliv igen!

• MalinEddie

Ammar du? Amning kan göra att man tappar lusten. Annars tänker jag att det kanske vore bra för er att åka iväg på tu man hand? Och du måste börja lita på honom när han säger att du är fin eller i alla fall lära dig bortse från dina skavanker och se det positiva istället. Jag är säker på att du har andra kroppsdelar än magen att vara stolt över, se de istället:)

• Mem3

nej jag ammar inte längre... jo det är nog sant, vi ska ha en dag nu i helgen själva utan barn tänkte kanske handla nått fint under som jag kan visa honom hehe

• Eisa

Är det ditt eller din sambos problem?

För mig är det helt självklart att man i vissa perioder i livet inte har sexlust. Dessa perioder kan vara alltifrån månader till år. Men i "dagens samhälle" tillåts vi inte ha dessa perioder eftersom våra partners och samhället förväntar sig annat, vilket gör att vi kvinnor försöker forcera fram en lust i panik.

• Eisa

Vad jag vill ha sagt är: NEJ det är inget fel på dig, det är fel på samhället.

• mollisen

känner precis samma sak! min dotter är nu 10 månader och jag vill verkligen inte!! tycker så synd om min sambo men vad kan jag göra?!? har noll lust till såväl sex som närhet i allmänhet.... :(

• NovasM

Jag förstår precis hur du känner! Jag har alltid varit lite kurvig men naturligt smal. Jag födde också med kejsarsnitt och jag har inte heller lyckats bli av med magen helt och hållet. Jag äter nyttigt nästan jämt, och jag är så trött på det också. Min sambo säger också att jag är jättefin men jag känner mig inte nöjd. Han försöker peppa mig genom att säga att jag kan ju alltid gå ut med barnvagnen och powerwalka. Men, jag är för lat, jag orkar bara inte, dessutom har vi 38 grader här i Tyskland där jag bor. Och, då får jag dåligt samvete för att jag inte tränar och så mår jag dåligt över det och så blir det som en ond cirkel.

Jag har ingen sexlust alls medan min man har en enorm sexlust. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Vi har sex 2-3 gånger i veckan och jag försöker på något sätt intala mig att lusten ska komma om vi bara kommer igång, men.. det gör den inte:( Däremot så mår jag så bra av den närheten som vi får med varandra när vi är intima så.. jag kämpar på, men.. Usch, jag kan inte ge något bra råd känner jag.

Svar på tråden hur får jag tillbaka min lust!