gullehjärtat skrev 2010-06-10 00:52:40 följande:
Ni som har en Emmaljunga syskonsits, är ni nöjda?
Vad är ni mindre nöjda med?
Vill veta allt :)
Någon som provat den på en Emmaljunga Nitro City?
Är vagnen verkligen stabil med sitsen på?
Det känns som att sitsen borde vara lite i vägen? Svårt att se och lägga ner det mindre barnet?
Är sitsen lätt att ta bort/sätta dit?
Sufletten skyddar väl inte barnet i sitsen? Hur löser ni det? Och hur funkar det med regnskyddet?
Visst har jag förstått rätt att man fäster sitsen på sittdelen och inte på en citykorg? Så man måste ha tex. mjuklift till det mindre barnet i början?
Jag har!
Har nitro city.. så jag ska besvara dina frågor!
Jag är mkt nöjd!
Mindre nöjd?
Vagnen har börjat knaka... så jag ska gå till babyproffsen och kolla varför. Jag funderar på om det är för att den har belastas. Men det ska ju funka.
Och... väskan går inte att hänga på handtaget, och nitros varukorg är ju som den är.
Bra pris, för redig sits. Enda är väl att han inte kan sova i den, så när man ska bort innan sovning eller en hel dag, så får jag ta dubbelvagnen.
Den blir ju såklart lite tyngre och svårare att styra, men inte så farligt.
Vagnen är MKT stabil på. Min son har klättrat i och ur den och jag har testat den. Jag litar på den, även om man ska ha koll, och enl emmaljungas säkerhetsregler inte släppa handtaget. Den går inte att vända, så sitsen tittar framåt, då blir den ostadig (Jag var ju tvungen att testa).
Nitros fotstöd fungerar även som fotstöd till sitsen, om man lägger en kudde där, eller väskan. Smart va?
Det är lätt att lägga i och ur lillen. Min snart 2 åring har legat i vagnen, så det går oxå. Han är dock för lång för nitron, då huvudskyddet är precis vid huvudet.
Sitsen sitter fast med 4 skruvar, så den tar jag inte bort. När den inte används viker jag den framåt. Jag tycker det fungerar bra.
Suffletten slutar precis vid ryggstödet, så det är inget skydd för sitsen. Jag tycker inte det är nåt problem. Det är ju istället för ståbräda. JAg har inte använt den i regn.. men har ett regnskydd till cykelsits för syskonsitsen, och vanliga regnskyddet för vagnen.
Inte till citykorgen nej, den fästes direkt på sittdelen, så mjuklift eller som jag, åkpåse till barnet.
Summa kardemumma, jag är väldigt nöjd, det är ett otroligt smidigt och smalt alternativ.
Mysigt att ha tvååringen nära och prata lite.