• LillaFlingan

är det fler som inte fått sin skatteåterbäring än?

min man fick sin skatteåterbäring i tisdags.. jag har inte fått min än..
    vi har samma bank, swedbank.
    vi deklarerade samma dag, har båda anmält sina konton osv. (har samma konto registrerat sedan flera år tillbaka)..

är det fler som inte fått ännu?
    blir ju jättenojig att det blivit något fel så jag inte får dem förräns i aug eller ännu senare..
    vet inte om man bör ringa och fråga???.. sitter ju och kollar mitt konto som en galning flera ggr/dag.....

:/

• Svar på tråden är det fler som inte fått sin skatteåterbäring än?
  • Anonym (blev rädd.)

För drygt en vecka sedan fick jag ett brev från skatteverket, att jag hade gjort änding i min dekl. och därför inte kunde få pengarna förräns i augusti.

Men jag hade fan' inte gjort nån ändring, och kom fram till skatteverket som lovade kolla upp det. DE var så hyggliga att jag senare blev uppringd av mitt LOKALA skattekontor, som lovade att fixa det, då det visade sig att det var ett FÖRETAG som jag har benzinkort till, hade gjort en ändring på skuldränta om 20:-, de ångrade alltså, och meddelade skatteverket i efterhand, men utan att meddela mig. SÅ genom att ha' koll på posten och slänga sig på telefon, fick jag änddå mina pengar i tid.

Så en sådan liten pyttebaggis kan alltså förstöra mycket, men det är ju utbetalning i morgon också!

• LillaFlingan

ahh vilken tur för dig ju!!!

har inte fått något brev alls.... Jo det är ju det.. får hoppas in i det sista!

• yiyah

men om du har e-leg kan du ju logga in på skatteverket och kolla vad det står på ditt skattekonto? Ärdina pengar utbetalda så står det utbetalning, Står inte det kan du ju alltid ringa dem?

• fritzzz

nej jag har inte fått än  Gråter

igår gjorde jag en likadan tråd som dig och då var det flera som blev arg och tyckte jag var knäpp som frågade så. tänkte bara förvarna dig om dessa surisar.   Flört

• Anonym

Har inte heller fått ännu. Kollar kontot typ en gång i timmen...! =)

• Anonym (blev rädd.)
    LillaFlingan skrev 2010-06-10 12:33:19 följande:
    ahh vilken tur för dig ju!!!

har inte fått något brev alls.... Jo det är ju det.. får hoppas in i det sista!
    Ju, men du glömmde ju att läsa, att de har utbetalning  i morgon också. (V 23), och för att hela datasystemet inte skall braka ihob, är de olika bankerna tvunga till att likssom "portionera" ut, om du förstår vad jag menar. Så kolla i morn' igen, efter kl. 10.00.
  • Anonym (Var är dom?)

Hej!
    Samma här för mig.
    Jag fick mina pengar i tisdags.
    Min man och jag deklarerade samtidigt på nätet, och har samma bank.
    Trodde hans pengar skulle dyka upp idag?
    Men när jag ringer och kollar med telefonbanken så finns det inte pengar insatta och inga pengar på väg enligt telefontanten.
    Fler som väntar än på pengar??

• Anonym (blev rädd.)

Så skummt. Hade jag inte själv ringt och kollat vad det var för ändring någon hade gjort i min dekl. Hade jag inte heller fått mina. Men ring till skatteverket och be om att få veta orsakern?

Så surt.Rynkar på näsan Mitt i stessen var de väldigt trevliga, och jag blev guidat fram till rätt person att prata med, fick bra service.

• Anonym

Vill också ha mina nu, jag har aldrig varit så fattig som nu så dom skulle sitta riktigt, riktigt bra.

• MikuAndSaraLi

Har samma problem här!
    Har loggat in med mitt BankID och där står det att jag SENAST ska få pengarna Fredagen vecka 23. Det är väl idag???
    Och så skulle jag ringa min bank och höra wtf is going on.
    Men såklart att jag tryckte in fel siffror 3-4 gånger så nu gick inte det heller.
    Får hoppas dom kommit in imorgon, dah. Annars blir jag förbannad.
    hade planer för dom pengarna i helgen T_T

• Anonym

När kommer dom om dom inte kommer nu?

Kan dom komma nästa vecka också eller är det augusti som gäller?

• Anonym (blev rädd.)

Om de inte har kommit, fast det står att ni skulle få dem denna vecka, då ring till skatteverket på måndag igen. Det kan ju vara att överföringssystemet har blivit överbelastat, så inte allt har skickats ut. Även om det borde gå automatiskt.

Svar på tråden är det fler som inte fått sin skatteåterbäring än?