Anonym (Siri) skrev 2010-06-10 13:42:03 följande:
Anonym (njurar) : Vad jobbigt men skönt nu att medicinen fungerar och njurarna blivit återställda. Kan ju vara svårt att hitta en bra medicin ibland. Hur känner du inför detta? Måste du äta medicinen livet ut?
Anonym (dot): Ok , hur känner du inför det? Måste du äta den här medicinen livet ut också eller vad säger dom till dig?
njae, är ju som sagt överviktig och äter den inte pga blodtrycket. om jag inte vill ha en antiandrogen skulle jag inte äta de pillrena öht. blodtryckssänkningen är bara en biverkning och plus i kanten. kommer dock troligtvis äta pillrena hela livet för antiandrogen-effekten. vet inte heller om blodtrycket kommer gå ner när jag går ner i vikt. troligtvis gör det det, men jag har nog högt blodtryck i grunden också eftersom jag alltid legat högt, även då jag varit sund och tränat regelbundet.
jag funderar inte så mycket på mitt blodtyck. vet att det inte är bra att det är högt men jag har nog aldrig oroat mig över det ändå. har fått gå på kontroller med jämna mellanrum för att hålla koll bara.