• musiktjejen

När blir man igångsatt i Stockholm?

Jag har BF på söndag, 13:e juni, och har börjat inse att hon troligtvis inte kommer vilja komma ut då. Har liksom inga känningar alls och det är ju dessutom vanligt att man går över med första barnet. Nu undrar jag när de sätter igång en förlossning i Stockholm? Har hört två veckor över tiden men samtidigt läser man ibland om folk som blir igångsatta typ 20 dagar efter BF. Det är ju tre veckor! 

Jag skulle vilja veta ett "senast då-datum" så att man kan ha något att se fram emot om det visar sig att man drar över tiden en massa. Ska till barnmorskan på onsdag och tänker fråga då. Kanske även be om en sk hinnsvepning om hon nu vill göra sådana.

• Svar på tråden När blir man igångsatt i Stockholm?
  • meminie

Min Bm sa att iaf i Danderyd så ska du inte behöva gå över 2v så.

• daydream

Det är jag också intresserad av att veta. Är det olika för olika sjukhus i Sthlm?

• musiktjejen

Jag hör till SöS och jag håller tummarna för att man slipper gå över så länge. MAX två veckor tänker jag. 

• maurica

Jag blev igångsatt på SÖS. Man "får" gå max två veckor över tiden i Stockholm, när man gått ca en vecka över tiden får man (iaf på SÖS) boka in tid för överburenhetskontroll och om allt ser bra ut väntar man ytterligare ett par dagar. Två veckor efter utsatt datum, om barnet inte kommit, så får man en tid för att skrivas in på förlossningen och blir igångsatt.  

• musiktjejen

Åh, vad glad jag blir av att höra det! 
    Då får vi hoppas att jag slipper bli igångsatt men det känns som sagt bra att höra! :) 

• Erki

Jag tror att det var för drygt 5-6 år sen som man fick gå över upp till 3 veckor.
    Jag födde 2004 och gick över 18 dgr.
    Man alla som fått barn mer nyligen säger max 2 veckor.

• 2små2stora

I stockholm är det vanligen 41+6 som är igångsättning.

I Västra Götaland är det 42+6 om barnet mår bra.

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
Svar på tråden När blir man igångsatt i Stockholm?