Bokstäver att stryka fast på kläder, någon som vet var det finns?!
Någon som vet om det finns färdiga bokstäver eller stora ark att klippa själv som man kan stryka fast på kläder?!?!
Fick lite lust att göra en söt tröja till bebben!
Någon som vet om det finns färdiga bokstäver eller stora ark att klippa själv som man kan stryka fast på kläder?!?!
Fick lite lust att göra en söt tröja till bebben!
Jag tror Panduro har =)!
Annars om du känner nån som har barn på dagis så har de särkert lappar där som du kan få
lycka till
Man kan också göra en chablon i overhead papper. Skriv ut texten från datorn och lägg under overheadpappret och sedan så är det bara att rita över och skära ut. Sätt på tröjan och sedan så tar du textilfärg på en kökssvamp och svampar på.
Eller så om man är händig kan man brodera dit det.
Tack för hjälpen!
Då är det bara att sätta igång att pyssla
Om du bor i Stockholm så har butiken WAY (finns bland annat i nya gallerian på Götgatsbacken) bokstäver man kan stryka eller sy på. Där finns gulliga barnkläder också (fast tyvärr inte för nyfödda). Lycka till. Kram
det finns stryka på papper som du kan använda till skrivaren och skriva ut det du vill ha på bild eller text
kram j
Du har ju stryka på papper till datorn som är busenkelt att hålla på med.
Annars finns ju WAY (isthlm då)som även finns på Kungsholmen.
Vill du testa lite annat så är det faktiskt rätt kul att leka med textilfärg också... bara att måla på och så kan man ju få upphöjda bokstäver med lite gummikänsla etc. Bara låta fantasin flöda
Var köper man sånt där stryka-på-papper till skrivaren?!
Ringde Panduro och dom hade färdiga bokstäver att stryka på men det fanns bara i svart och en storlek.
Med datorn/skrivaren kan man ju välja färg och storlek själv så det låter ju bättre!
Det brukar finnas annons för namnlappar i reklamutskick, typ "Sverigehäftet" eller vad de heter. Ni vet, man får ett häfte hem i brevlådan med bara annonser.
tror vanliga större ica affärer och coop affärer har sånt där stryka på papper till skrivaren men det är inte helt billigt runt 120 för 5 A4 tror jag men är man duktig kan man få plats med mycket på ett A4 som man sen klipper ut och stryker på olika plagg
kram J
Smulan 76
Jag köpte sånna ark på exlibris! / Nette
Tack allihop!!!!
Papper till att skriva ut från datorn på och sedan stryka på finns på Claes Ohlson, två olika sorter - ett till mörkare tyger och ett till vita textilier. Jätetsmidigt och enkelt att använda. Jag lovar dig, man blir fast!
Västermalmsgallerian. Vet ej vad affären heter...