• maadicken

vad är det för skillnad på inbunden och kartonnage

inbunden är dyrare iaf... är det hårdare pärmar tro?

(¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden vad är det för skillnad på inbunden och kartonnage
  • vackrastarflow

Är det inte så att inbunden är som det låter, oftast med omslag, medan kartonnage har tryckt bild direkt på pärmen, samt att bindningen är annorlunda. Ett billigare sätt att ha hård pärm, man ser det ofta på böckerna som säljs på bokrean.

• vackrastarflow
    vackrastarflow skrev 2010-06-10 22:00:52 följande:
    Är det inte så att inbunden är som det låter, oftast med omslag, medan kartonnage har tryckt bild direkt på pärmen, samt att bindningen är annorlunda. Ett billigare sätt att ha hård pärm, man ser det ofta på böckerna som säljs på bokrean.
    jo lite rätt har jag nog, såhär står det på bokus.com:
    Inbunden - Bindning med tråd, vanligen med skyddsomslag. Variationer med limning förekommer. Kartonnage - Enklare bindning, vanligen limmad, hård pärm och enklare papper. Du kan läsa om alla bindningstyper här, längst ner på sidan:
    www.bokus.com/cgi-bin/P_campaign_show.cgi
  • maadicken

tack för hjälpen!{#emotions_dlg.flower}

att jag inte tänkte på att förklaringen kanske fanns på bokus eller adlibris där jag var och tittade...

• vackrastarflow
    maadicken skrev 2010-06-11 00:18:39 följande:
    tack för hjälpen!{#emotions_dlg.flower}

att jag inte tänkte på att förklaringen kanske fanns på bokus eller adlibris där jag var och tittade...
    äh, man ska inte behöva tänka alltid det finns fortfarande de som kan svara på frågor här utan att nämna "googla det"!
  • maadicken
    vackrastarflow skrev 2010-06-11 00:20:16 följande:
    äh, man ska inte behöva tänka alltid det finns fortfarande de som kan svara på frågor här utan att nämna "googla det"!
    haha! ja tur är väl det annars är det ett svar man ofta får här nu för tiden.
Svar på tråden vad är det för skillnad på inbunden och kartonnage