• Blivande SuperMorsa

Hur skrev ni TACK-korten efter dopet? Tips!

Vill skicka TACK-kort till alla gäster som kom på min dotters dop...men hur skriver man???

Tack för att ni kom på mitt dop
    Tack för att ni kom
    Tack för att ni ville dela min dag

Jag behöver tips!!!!!!!!!!! Hur skrev ni??

• Svar på tråden Hur skrev ni TACK-korten efter dopet? Tips!
  • crazy mom

Fixade ett roligt kort och typ tack för den fina nallebjörnen, tack för bla bla bla.   Dvs att jag kom ihåg vem som gett vad och på så sätt fick kortet lite personligt...

Men förslag nr 1 och 3 funkar strålande =)

• Michisen

Ska man skriva tackkort?

Det gjorde inte vi överhuvudtaget, men i vart fall...

"Tack för att ni kom till mitt dop" -bild på barnet i dopklänningen- "Med vänliga hälsningar "barnets/familjens namn".

Torde räcka utmärkt.

• Helena83

Vi har precis skicakt våra tackkort. Vi beställde från önskefoto där dem hade färdiga tackort typ. Vi valde bara en bild så stod det "tack för uppvaktningen" sen skrev vi bara sonens namn för hand

• MissLillan

Hmm man brukar väl inte tacka för att de kom.. Skriv ist
    tack för uppvaktningen vid mitt dop
    tack för det fina halsbandet

• Miss Cee

"Tack för all uppvaktning i samband med Pelles dop."

Så skrev vi. Hade jag orkat vara lika ordentlig som när vi gifte oss så hade jag skrivit en individuell text till alla och tackat för just den sak de gett.

Till solisten skrev jag däremot "ett stort tack för den vackra sången vid Pelles dop" och till pästen tackade vi speciellt för att hon ställt upp och hjälpt oss med ett så vackert dop.

Man tackar för presenterna, eller om personen har gjort något speciellt, inte för att de kom dit.

• mammagånger3

Vi beställde från www.printswithwings.com och tog bara den texten som redan stod på kortet, där fanns rätt många bra texter att välja mellan.

Svar på tråden Hur skrev ni TACK-korten efter dopet? Tips!