• AngelEye

Weekend till Paris, är det verkligen så dyrt???

Vi tänkte fira 2 år i Paris, jag och min pojkvän. Åka fredag , komma hem söndag.
    Kollade med Ving och det var verkligen inte så billigt som jag trodde!

2 nätter med flyg och hotell kostade MINST 7500:-
    Jag hade räknat med typ 2000:- .
    men tydligen var två nätter i Paris lika dyrt som en vecka på Kreta.

Sökte jag rätt? Är det verkligen så pass dyrt eller finns det billigare alternativ?

• Svar på tråden Weekend till Paris, är det verkligen så dyrt???
  • Bling1975

Åk inte charter!

Boka flyg med tex Ryanair och sedan hotell på tex www.booking.com. Räkna med minst 1000:- natten för hotell om ni inte kan tänka er något väldigt enkelt. Flygbiljetter varierar väldigt mycket i pris. Har man tur kan man flyga för några hundralappar, men är det en populär helg kan det gå på några tusen.

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

Ja just det, att åka just fre-sön är oftast dyrast. Vi brukar välja lör-mån istället för flygpriserna.

Stitch längtar efter Lilo
  • Vickan I

Vi sitter också och kollar Paris nu för i sommar. Tokdyrt, även om man bokar flyg separat osv. Flygen till Paris (borta 2 nätter) går på runt 5000 kr. Sedan ska man boka hotell och grejer till det. Att vara borta fyra nätter, gav billigare flyg, men det vill vi inte. Ska resa utan sonen första gången och då räcker två nätter borta för en nervig mamma .

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

...och då kollar vi ändå vardagar....

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • AngelEye

Ja jag fattar verkligen inte. För man brukar ju se till och med på tvreklam:
    "Ta en weekend i Paris för två vuxna, från 685:-"

Så jag blev verkligen chockad när jag såg priserna nu.

• chiligirl

Reklam är alltid för lågsäsong och udda avgångar. Inte behöver bolagen sälja sina bästa tider och finaste avgångar till låga priser heller. Glöm inte det när ni ser ett erbjudande. Men åker ni obekvämt under lågsäsong kan man komma till London tur/retur för 5 euro eller till Milano för 40 euro. Sådana biljetter har jag åkt med.

Vill ni till Paris och kan tänka er att åka en bit med tunnelbana är Stadion de Franche i St. Denise ett prisvärt alternativ. Runt om finns fina hotell byggda för alla idrottare och cirkus runt omkring. Googla på det området och bo billigare. Jag har bott där för i princip inga pengar alls under högsäsong.

• vackrastarflow

Nu vet jag ju inte när ni ska åka TS, eller vilken flygplats ni åker från, men om det är nu i sommar så finns det flera problem med det: ni vill åka fredag-söndag som resten av Europas (och världens) weekendresenärer, ni vill åka i högsäsong när biljetter är dyra i vilket fall som helst, och ni har väntat till nu med att beställa resan. En högsäsongsresa till en storstad måste bokas flera månader i förväg för att man ska kunna få tag i bra priser.

Ska ni inte alls åka i sommar, utan i lågsäsong (eller mellansäsong som också är nåt som finns i Paris) så har du tittat på helt fel ställe. Jag har rest till Paris i maj, bott fyra nätter i Montmartre och betalt ca 2500 kr per person för det kalaset. Men mycket handlar om tajming när det gäller resebranschen.

• Sirling

Färdiga weekends är alltid dyra, flyg Ryan air och boka hotell själva. Vi brukar komma undan med under 1500:- per pers med flyg och hotell.

• IaOnDaFluff

Vi flög till paris i slutet av april betalade ca. 2600kr för ryan air tur och retur.
    5 nätter på hotell i montmartre 4000kr

• lotties

Vi bokade med lastminute.com 4 nätter vid montmarte och flyg från kastrup 2200 kr per person gick det på. Detta är två år sedan.

• myrran81

Vi betalade 3000:- för 2 personer för våra flygbiljetter, då flög vi från skavsta med ryan air. Bodde två nätter på ett bra hotell för 2000:-, dubbelrum inkl. frukost för oss båda. Detta var i slutet av juni, så det borde finnas lite bättre priser än 7500:-. Hoppas ni hittar nån bra resa nu,

Svar på tråden Weekend till Paris, är det verkligen så dyrt???