• Singelfarsan

Singel & ensam(t) på semestern...vad göra?

Jag är singel och inser nu att denna sommaren är min första på länge där jag inte vet vad jag skall göra...har aldrig rest själv och det känns ensamt och lite sorgligt...samtidigt vill jag inte lägga mig ned och dö....någon som rest själv?

Funderar på att boka en resa med UCPA och åka iväg och klättra eller vågsurfa i Frankrike...någon som åkt själv med dem och har erfarenhet?

• Svar på tråden Singel & ensam(t) på semestern...vad göra?
  • Mornie Alantie

Har inte åkt med UCPA själv men har vänner som gjort det och gillat det skarpt. Frankrike har ju fantastisk klättring! Jag skulle dra om jag var du.

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • mia maria

Klart du kan resa ensam - var du än reser så finns det alltid trevligt folk som du kommer att möta, så helt ensam blir du nog inte såvida du inte vill!
    Jag har ofta sett ensamresenärer när jag har varit ute o rest (charter).

• anna klara

Min mamma har ofta rest ensam, är man öppen i sinnet, så träffar man alltid andra människor.

Sen finns det väl vissa resebyråer som har resor för singlar, tror jag...

• Gela_85

Hej!

Jag har rest mycket själv, blev singel för två år sedan och ville inte lägga mig ner och dö, utan fortsätta mitt liv, men kanske ännu bättre :)

Förra året reste jag ensam till Australien, Thailand, Indonesien och Malaysia!
    I år flyttade jag en termin till Spanien för att lära mig spanska.
    Innan jag reste till destinationerna kände jag ingen, men nu har jag vänner i hela världen!

Jag tycker absolut att du kan resa ensam, det krävs att man rycker upp sig lite och tar intiativ till dialoger:) Men det ger nästan mer att resa ensam än med en partner exempelvis, för då spenderar man ju mest tid med varandra, inte med att lära känna andra människor!

Nu har jag dock fått en tysk pojkvän som jag träffade i Spanien så det blir väl en del duo-resor framöver hoppas jag :)

Men lycka till!!!

• Singelfarsan

i måndags bokade jag den där resan som jag länge funderat på. Nu blir det en resa med UCPA och spännande aktiviteter om ca 1v. :D

• Singelkillen

Hej singelfarsan,
    blev resan lyckad? Var där andra som reste ensamma eller kom alla andra i sällskap? Jag ska åka iväg ensam med UCPA om en vecka och det känns lite pirrigt..

• Singelfarsan

Jag kom hem i natt efter en superlyckad resa! Är så glad att jag åkte! De första två dagarna, dvs resdagen och nästkommande dag så kände jag mig lite udda, lite som en loser men allt det sitter i min skalle. På plats på UCPA så mötte jag många likasinnade, dvs de som reste själv som singlar eller gifta, attraktiva som oattraktiva och måga av mina fördomar krossades. Jag kommer att göra om det!
    Människorna på plats var öppna och de sista dagarna kändes det väldigt familjärt.

-> Singelkillen: Vart skall du åka? 

• Singelkillen

-> Singelfarsan: Jag ska till Giens vid Medelhavet och paddla havskayak.   På vilket UCPA Center var du?
    Tanken var att en polare skulle följa med men han drog sig ur. Så jag utmanade mig själv lite med att ändå boka resan själv.  Känns lite skumt dock att man ska dela rum med främlingar, speciellt om de andra i rummet redan känner varandra. Hur funkar det på kvällarna? Är det mycket gemensamma aktiviteter?   Vad var medelåldern ungefär? Jag är 34.

• Singelfarsan

-> Singelkillen: Jag är några år äldre än dig och det funkade fint, medelåldern var runt 32-34. Det var inte många som kände varandra utan det var väldigt öppet och socialt och många var pratsamma men som engelskspråkig hänger det lite extra ansvar att vara aktiv och prata. Det kändes väldigt skumt för min del med men du är modig som åker! Ha det så skoj!

• Singelkillen

-> Singelfarsan: Stort tack för informationen!! 

Svar på tråden Singel & ensam(t) på semestern...vad göra?