• tvontheradio

återkommande drömmar

jag har lite svårt att tyda dessa återkommande drömmar jag har om min man.
    flertalet gånger har jag drömt att han varit otrogen, på så vis att jag kommit på honom. och de flesta gånger jag drömt om detta har han varit med en man. inatt var det en kvinna som såg ut som en man. jag blir sviken om och om igen i drömmarnas värld, men i verkligheten har vi aldrig haft det bättre.

vad är det som spökar i mitt sinne?

• Svar på tråden återkommande drömmar
  • Längtan efter liten

hittar bara det här som kanske kan hjälpa dig

Otrohet : Om en ung kvinna drömmer om otrohet, är det ett mycket gott omen. En dröm om otrohet kan också vara ett tecken på rädslor och svartsjuka.

Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

du får markera texten under, det står i vitt :/

• R Franklin
    Längtan efter liten skrev 2010-06-12 19:38:33 följande:
    hittar bara det här som kanske kan hjälpa dig
    Otrohet : Om en ung kvinna drömmer om otrohet, är det ett mycket gott omen. En dröm om otrohet kan också vara ett tecken på rädslor och svartsjuka.

http://en.wikipedia.org/wiki/Forer_effect

Stämmer med andra ord in på allt och alla, det kan vara gott, men det kan också vara dåligt... Givande, verkligen...
    I'm a skeptic . . . Sorry to annoy you with facts.
  • Längtan efter liten
    R Franklin skrev 2010-06-12 19:41:12 följande:
    en.wikipedia.org/wiki/Forer_effect

Stämmer med andra ord in på allt och alla, det kan vara gott, men det kan också vara dåligt... Givande, verkligen...
    du skriver i alla trådar här på ockult. och allt du skriver är bara emot alla..
    låt folk få ha sin "tro" snälla..
  • R Franklin
    Längtan efter liten skrev 2010-06-12 19:47:54 följande:
    du skriver i alla trådar här på ockult. och allt du skriver är bara emot alla..
    låt folk få ha sin "tro" snälla..
    Några andra dumheter och absurditeter du tycker skall få gå oemotsagda?`

Folk får tro på vilka dumheter som helst. Men ventilerar man dessa i ett publikt diskussionsforum så får man också finna sig i att andra faktiskt har både åsikter och belägg för motsatsen.
  • tvontheradio

det jag vet är att att drömma om sådant här ofta betyder raka motsatsen. som att det undemredvetna bara skickar ut en varning, ta hand om det du har typ. för då lever man tryggt och är älskad.

• R Franklin
    tvontheradio skrev 2010-06-27 10:16:09 följande:
    det jag vet är att att drömma om sådant här ofta betyder raka motsatsen. som att det undemredvetna bara skickar ut en varning, ta hand om det du har typ. för då lever man tryggt och är älskad.
    Vet? Vad stödjer du dig på då? Referenser?
  • tvontheradio

alltså, drömtydning grundar sig mest i sägnen och livsöden. skrock måhända, men i det undermedvetna bearbetar man saker på ett annat sätt. har man många undertryckta känslor t.ex. så kan man råka ut för en hel del hjärnspöken om nätterna. alla drömmer, och det är itne alltid nonsen man drömmer om.

ibland kan en person dyka upp, återkommande gånger i en dröm, en person man kanske inte har i sitt liv längre. den personen kan då återspegla eller stå för en tid som är förbi. som en symbol. jag tycker inte alls det låter konstigt.

jag tror de flesta förstår att man tar det mesta med en nypa salt ändå. det är inte nyttigt att ta allt ordangrant. jag tycker man ska skriva ner sina drömmar och försöka tyda eller analysera vad de grundar sig i från början. man kan lära sig mycket om sig själv.

• R Franklin
    tvontheradio skrev 2010-06-27 22:37:11 följande:
    jag tror de flesta förstår att man tar det mesta med en nypa salt ändå. det är inte nyttigt att ta allt ordangrant.
    Varför skall man ta något du påstått dig veta här i tråden, med en nypa salt? Antingen vet du eller vet du inte, hur skall du ha det?
  • tvontheradio

därför att om du drömmer att din partner är otrogen med en man så betyder det inte att han kommer vara det. man ska inte ta någonting ordagrant.

jag VET t.ex. att min man inte är otrogen med en annan man.

Svar på tråden återkommande drömmar