• Anonym (svullis)

Svullen, "mensvärk" och trött vid ägglossning..?

Jag började känna mig svullen om magen och brösten och har även haft "mensvärk" och varit jättetrött de senaste dagarna..Känner även att jag måste springa på dass o sk*ta hela tiden.. sorry
    Jag tror att jag har ägglossning nu, men jag har aldrig kännt så här innan. Mina ägglossningar har bara gått obemärkt förbi. Kan det ha med att jag har fått barn att göra? Jag fick barn för drygt 2 år sen.
    Nån som känner igen dessa krämpor?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-11 10:58
    kanske ska tillägga att jag har ont i brösten oxå..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-11 11:26
    Jag glömmer ju massor!! Jag har mått rätt illa sen igår med.. särskillt idag. fick ta tillomed ta två panodil mot "mensvärken" imorse..

• Svar på tråden Svullen, "mensvärk" och trött vid ägglossning..?
  • Anonym (svullis)

någon? puffelipuff

• Anonym

När hade du din senaste mens?

• Anonym (svullis)
    Anonym skrev 2010-06-11 11:16:25 följande:
    När hade du din senaste mens?
    den har kommit den 24e de sista gångerna men var ett par dagar sen denna gången..
  • Anonym

Jag får alltid ont i brösten, och andra PMS-besvär efter ägglossning. PMS kommer av att progesteronet i kroppen går upp och det är det som ger alla dessa besvär som illamående, bröstont, ont i magen mf.

Att du känner så här nu borde tyda på att din ÄL är över redan.

• Anonym
    Anonym (svullis) skrev 2010-06-11 11:17:35 följande:
    den har kommit den 24e de sista gångerna men var ett par dagar sen denna gången..
    26e maj alltså?
  • Anonym (svullis)
    Anonym (svullis) skrev 2010-06-11 11:17:35 följande:
    den kom nog den 26e tror jag..
  • Anonym (svullis)
    Anonym skrev 2010-06-11 11:18:15 följande:
    26e maj alltså?
    hehe ja precis... är lite långsam idag
  • Anonym (svullis)
    Anonym skrev 2010-06-11 11:17:48 följande:
    Jag får alltid ont i brösten, och andra PMS-besvär efter ägglossning. PMS kommer av att progesteronet i kroppen går upp och det är det som ger alla dessa besvär som illamående, bröstont, ont i magen mf.

Att du känner så här nu borde tyda på att din ÄL är över redan.
    jag har oxå varit skitirriterad på allt... stackars min sambo..
  • Anonym

Jag tror att det är PMS du känner. PMS kan ändras efter att man fått barn. Själv har jag lite PMS vissa månader, andra ingenting. Men din mens borde komma runt 22-23 juni och då är din ÄL redan över.

Försöker ni få barn?

• Anonym (svullis)
    Anonym skrev 2010-06-11 11:38:06 följande:
    Jag tror att det är PMS du känner. PMS kan ändras efter att man fått barn. Själv har jag lite PMS vissa månader, andra ingenting. Men din mens borde komma runt 22-23 juni och då är din ÄL redan över.

Försöker ni få barn?
    Jasså den kan ändras så pass..?
    Jag kom på en sak.. för ca 2 månader sedan åkte jag till vårdcentralen pga att jag hade så ont i nedre delen av magen (som mensvärk utan mens), var svullen och mådde allmänt kasst. Doktorn trodde att det var en slags magsjuka som gick och att det skulle gå över, o det gjorde det. Tänk om detta är samma jag känner..? då var det ju inte nån magsjuka jag hade..:-S

Nej, vi försöker inte få barn just nu.. väntar tills lillan blivit större
Svar på tråden Svullen, "mensvärk" och trött vid ägglossning..?