• Miaronethia

Hjälp mig med spexiga uppdrag till bröllopet.

Jag gifter mig om mindre än 3 v och på insidan av placeringskorten ska det finnas små uppdrag till varje gäst. Saknar ca 15 uppdrag ocg behöver hjälp av er att komma på både enkla saker (kanske flest sådana) och lite mer avancerade som kräver fantasi och skådespelartalanger.

För att ingen ska ge sig på ett kritisera (då kan ni spara på tangenttryckningarna) så bygger alla uppdrag på frivillighet och det är därför varje gäst får ett, räknar med att många låter bli att göra dessa.

Några exempel på de uppdrag jag har redan:

*Ställ dig upp förkunna att du inte är ngn talare och sätt dig sedan ner igen.
    *Håll ett improviserat tal tillägnat brudens mor.
    *Berätta en anekdot från brudens/brudgummens barndom/studenttid/arbetsliv.
    *Knåpa ihop en dikt på 4 rader och be att få läsa upp högt.
    *Utmana ngn i luffarschack på en servett.
    *Dra ett skämt.
    *Du är flygvärdinna. Håll en genomgång innan avfärd innan maten serveras.
    *Ge då och då kommandon till din osynliga hund.
    *Du är cleptoman gällande onödiga saker ex utbrunna värmeljus. Försök dölja detta dåligt, spela gärna över.
    *Diskutera flertalet gånger ämnet isbjörnar med för dig halvkända eller okända gäster.
    *Fråga efter folks dolda talanger och partytricks. Be dem demostrera, om du törs se dem...

Fyll på med fler...

• Svar på tråden Hjälp mig med spexiga uppdrag till bröllopet.
  • MissLillan

Säg flera gånger att du börjar bli full 
    Be om hjälp ex dela maten, dra ut stolen, räcka dig saker osv
    Dra egenskrivna/påhittade ordvitsar/ordspråk
    Gör konstverk av maten
    Beröm en och samma persons klädsel flera gånger
    Berätta om din senaste semester 
    Fråga om ni inte ska spela spel ist
    Skåla

• Jungfrulycka

Ett tips jag kan ge är: De som är roligast är de som ALLA kan se och höra..dvs pinsamma tal som du redan har som uppdrag. De andra tenderar att bara rinna ut i sanden eftersom man är så många. Du behöver inte heller ge ALLA gäster uppdrag, då kan det lätt bli för många utan be toastmaster att säga att "några utvalda har fått hemliga uppdrag" och ta dem som ni vet vågar. Så hade vi gjort iallafall. Lycka till!

• Laire

Nog för att jag gillar sådana där uppdrag, men jag tycker det är roligast om inte alla har Har alla så fattar alla att det är ett skämt, till skillnad från om mindre än hälften har. Sedan kan man ta det för långt, min kusin var den ende på en studentfest som fick ett uppdrag (att ha tics). Det var nästan bara nya personer och han gick hela kvällen med ryckningar och väntade på att man skulle avslöja uppdraget, vilket hans vänner aldrig gjorde Nu var han en sådan som kunde skratta åt det själv...

Olika uppdrag kan vara:
    - Be om att få smaka av andras mat.
    - Hyssja alla och lyssna, sedan säger ni "hörde ni det där?!" flera gånger, man kan låtsas höra en katt eller dylikt som man sedan tittar efter.
    - Flörta hejvilt med någon, gärna någon som man vet är upptagen och som man såklart känner (som sin svåger eller så).
    - Dra igång snapsvisor vid bordsdelen trots att ingen har snaps.
    - Prata förtroeligt om att du inte har tagit med bröllopspresent utan bara tagit någon annans och bytt ut kortet, pluspoäng om man tar personen man talar meds present ("den där stora gröna med vita snören, jag vet inte vad det är men det såg fint ut, jag la det gamla kortet i handväskan, man vill ju inte att någon ska märka något"  

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Millan83

Sånt här är ju jätteroligt!! Det ska jag också ha! 

Hur kommer ni göra då? Lägger ni lappar under tallrikarna och sen står det saker på vissa eller??  

• Miaronethia

Tack för bra tips. Jag måste nog fundera igen hur många jag ska ge uppdrag till...

WonderMillan: Vi kommer att skriva in uppdragen i placerings korten (de med namnen på) som kommer att stå dubbelvikta på tallrikarna. Kan du välkommen att använda de förslag jag också hade med i trådstarten.

• Millan83

Ok! 

Jag kommer nog skriva på små lappar och lägga under tallrikarna isf! Vi har trähjärtan som kombinerade servetthållare/placeringskort, så de kan jag inte skriva på.

• Miaronethia

Det har funkat med lappar under tallrikarna på de studentsittningar jag har varit på. Det viktiga är att ngn påpekar att det finns lappar under tallrikarna eller i placeringskorten.

Svar på tråden Hjälp mig med spexiga uppdrag till bröllopet.