• airam

tips att inte tappa tålamod och humör!!

hej jag har en 4- månaders bebis och hon är inne i en mycke gnällig och svårsövd period. problemet är attvjaf tappar tålamodet alldeles för fort och blir arg, kan inte stoppa det, vad kan jag göra för att undvika det kram

• Svar på tråden tips att inte tappa tålamod och humör!!
  • Mental tränare

Hej,
    Det första steget har du redan tagit genom att faktiskt lägga märke till hur du tappar ditt tålamod och blir arg. Genom att du har lagt märke till det så finns möjligheten att säga stopp till dig själv när din frustration kommer. Säg till dig själv "Aha, nu är jag här igen" och andas några djupa andetag och säg "jag är lugn, jag hanterar det här". Så fort du får några negativa tankar om dig själv eller om situationen så säger du stopp (eller liknanden) och försöker vända det till någon positiv tanke.
    För att snabbt få ner sin andning så är det viktigt att man har koll på sin andning, lägg gärna en hand på din mage när du tappar ditt tålamod och mär hur din mage vidgas när du andas in och hur den sänks när du andas ut. Lägg också märke till i vilket tempo detta görs för då är det lättare för dig att jobba för att andningen ska bli långsammare.

Kom också i håg att peppa dig själv som mamma, du är en jättebra mamma även om du tappar tålamodet ibland.

Mvh,
    Catharina

Svar på tråden tips att inte tappa tålamod och humör!!