• sasssyy

Recept med Halloumi

Hej där alla matglada... jag har lessnat på att göra halloumi med sallad till.. det är gott men nu har jag två bitar halloumi i kylen och känner att jag skulle vilja göra något ANNAT..

Finns det någon som har några intressanta recept.. ja ja jag KAN söka på tasteline och gud vet var men jag skulle vilja ha lite åsikter kring recepten, om ni testat dem, var de jobbiga, svåra, lätta, goda, osv osv..

• Svar på tråden Recept med Halloumi
  • Filbunke

Här kommer tyvärr ett tråkigt till med sallad .

Tomater och stekt halloumi i skivor runt kanterna i en rund form. Rödlökringar i mitten. Olivolja, havssallt och svartpepper. Mumma!

• Pickeli

Halloumiwrap!

Grillad (i grillpanna, ugn eller grill) morötter, houllmi, zuccini.
    Finstrimlad sallad, lök och gurka (och vad som helst man gillar)

Släng allt på ett gott tortillabröd, på med litet vitlökssås eller dyl och rulla ihop! Yummie!! Skrattande

Google it!
  • Ann Nelly

Min favoritsås till bandpasta (Tagliatelle).
    Världens enklaste att göra.

Tärna halloumiosten i små tärningar. Stek i lite smör eller olja på ganska hög värme tills de är gyllenbruna, akta så de inte bränns. Häll i majskorn och stek med en stund så de också blir lite brynta. Krydda med svartpeppar och chilipeppar. Häll på ett par dl grädde och låt koka ihop en stund. Dela körsbärstomater i halvor och blanda i såsen, låt de bara ligga i så de blir lite ljumna. Koka inte tomaterna för de släpper bara all vätska och blir mos.
    Servera med pasta.

Svar på tråden Recept med Halloumi