• Ida Lii

Hjälp med mat Och dricka till sex and the city tema!!!

Ska bjuda mina 4 väninnor på en hel kväll hemma hos mig.

Vi ska se sex and the city filmen och jag vill då bjuda på cosmopolitan när dom kommer

samt tilltugg. Även nån god mat.

Först undrar jag om nån har recept på Cosmopolitan? (visst jag kan googla men nu frågar jag er)

Sen förslag på tilltugg?? Jag är jättedålig på detta. Nån som har nåt bra?

Tack tack =) 
    ?°*°?.♥.?°*°?.Ida-Li 070704.?°*°?.♥.?°*°?Gabriel 081223?°*°?.♥.?°*°?.
  • Svar på tråden Hjälp med mat Och dricka till sex and the city tema!!!
  • bumse2

Cosmopolitan

4 cl citronvodka
    2 cl Cointreau
    4-6 cl cranberryjuice
    (pressad citron eller lime)

Röres eller skakas beroende på om du vill ha drinken klar eller grumlig. Servera i martiniglas med en citronskiva som garnering

Emma 020123, Linus 080917
  • IshopthereforIam

När jag åkte på en Sex and the City tour på Manhattan för 3 år sedan så stannade vi på "Steve och Aidans bar" där vi fick dricka cosmopolitans och sedan stannade bussen även på ett välkänt Cupcake ställe (magnolia Bakery) där vi fick äta cupcakes precis som tjejerna i SATC. 

Så Cupcakes är väl det som dyker upp i mitt huvud (om du vill bjuda på något sött efter maten).

Kanske pretzels (som känns väldigt New York och som jag har för mig de köper ute på stan i ett av avsnitten) som tilltugg?

• Tecken

Haha, pretzel (Brezl) är Bayern för mig 

Jag tänker på tapas, eller andra smårätter. Det är SATC för mig.

• kelgrisen

De äter ju ofta brunch, kanske känns fel när det är drinkar till men just därför tycker jag det känns kul!

Miranda går ju loss på chokladtårta i något avsnitt, de äter väl "raw food" (är det inte förresten där S träffar Smith?)...
    Och hemlagad sushi förekommer ju också, fast det kanske är i filmen...? Och kanske inte gör en hungrig isåfall ;)
    Men smårätter generellt känns ju vernissageaktigt och sånt springer de ju ofta på.

Himla bra festidé, vad roligt ni kommer ha! Glöm inte några boxar kleenex att ha på soffbordet, dels för att de kan behövas och dels för att kleenexboxar är usa för mig.

Svar på tråden Hjälp med mat Och dricka till sex and the city tema!!!