• Anonym

Hur känns er mage på utsidan tidigt in i grav?

Hur "hård" (på utsidan) var er mage i v.4-5 ?

Jag ruvar efter en fert.beh och ska ta gravtest nästa vecka men känner ingenting i magen eller på utsidan. Jag fick för mig att magen är liksom är hårdare än vanligt redan tidigt i graviditeten. Eller kommer det senare runt v 8-10?

När är det livmodern börjar växa?

Jag har inte ett endast symptom, bö vara i slutet av v.4 om det lyckats.

• Svar på tråden Hur känns er mage på utsidan tidigt in i grav?
  • Pickeli

min mage började kännas gasig och svullen i vecka 9, sen var den helt normal fram till v 16 ungefär.

Google it!
  • redneck girl

i vecka åtta blir jag svullen i magen på ett ungefär.

• Anonym

Förra gången jag ruvade och det blev negativt hade jag en stor mage, samt hård nedtill. Men det blev som sagt negativt, så jag kanske ska vara glad för att det inte känns likadant som då Däremot blir man ju lite oroad att inte känna någon som helst aktivitet i magen

Tror min mage förra gången blev så uppblåst pga en frånstötning av ägget pga immunologiska problem. Nu äter jag kostison och hoppas det gjort susen.

• Anonym
    redneck girl skrev 2010-06-11 15:43:46 följande:
    i vecka åtta blir jag svullen i magen på ett ungefär.
    Tack för svar! Det är kanske då i v 8 som livmodern börjar växa på allvar?  
  • Pickeli

Tror det är ganska ovanligt att märka på magen om man är gravid så tidigt. Snarare kanske molvärk och ömma bröst, det är lite vanligare.

Google it!
  • Anonym

Jag känner som sagt ingenting. Ingen molvärk, inga ömma bröst, ingen påverkan på humöret, ingen konstig smak i munnen. Näpp inte ett endaste

• Pickeli
    Anonym skrev 2010-06-11 15:49:48 följande:
    Jag känner som sagt ingenting. Ingen molvärk, inga ömma bröst, ingen påverkan på humöret, ingen konstig smak i munnen. Näpp inte ett endaste
    Vissa har inga gravsymptom alls. Det är också helt normalt. Min bröst blev ömma i v 7 någon gång. Då märkte jag att jag var gravid.
    Google it!
  • Rosahjärta
    Anonym skrev 2010-06-11 15:40:57 följande:

Hur "hård" (på utsidan) var er mage i v.4-5 ?

Jag ruvar efter en fert.beh och ska ta gravtest nästa vecka men känner ingenting i magen eller på utsidan. Jag fick för mig att magen är liksom är hårdare än vanligt redan tidigt i graviditeten. Eller kommer det senare runt v 8-10?

När är det livmodern börjar växa?

Jag har inte ett endast symptom, bö vara i slutet av v.4 om det lyckats.

Min mage känns lite svullen lite längre ner precis under midjan.
    Jag är i vecka 4+4.
    Livmodern börjar nog växa efter 2-3 veckor tror jag.
    sen är de också olika från kvinna till kvinna hur snabbt de märks skillnad på magen.
    har du haft lite värkar,som kan liknas vid mensliknande värkar?mått illa eller liknande ? 
  • Anonym

Jag har inte haft något som linar mensvärk. Som sagt ingenting.

det enda jag kan komma att tänka på är att jag har lite ont i svanken, men det kan jag ha ibland ändå pga jobb med tunga lyft.

Jag är smal, så jag tycker jag bord känna mer hårdhet i nedre magtrakten....

• Rosahjärta
    Anonym skrev 2010-06-12 11:52:53 följande:
    Jag har inte haft något som linar mensvärk. Som sagt ingenting.

det enda jag kan komma att tänka på är att jag har lite ont i svanken, men det kan jag ha ibland ändå pga jobb med tunga lyft.

Jag är smal, så jag tycker jag bord känna mer hårdhet i nedre magtrakten....
    okej..som en annan sa : vissa har inga symtom alls :) så de är la bara vänta å se.ta graviditetstest dagen du väntar din mens eller några dagar efter :).
  • Anonym

Testade positivt idag på RD 14.

Fortfarande inga symptom

Men gravid verkar jag vara än så länge Tills motsatsen är bevisad. Strecket kom inom 30 sekunder och var ganska starkt.

Fundering........hur kommer det sig att strecket bli svagare när det legat ett par timmar ? Jag hade tänkt spara och visa min man, men det liksom har blivit svagare. Gissar på att det är för att urinet torkat?

Hursomhelst så inbillade jag mig inte, tog tom ett kort som jag får visa.

Jag är adoptivmamma sedan tidigare och har nu blivit gravid efter mitt andra ÄD-försök utomlands. Satt på en offentligt toalett efter jag gjort mitt blodprov (kunde inte vänta på svaret) och jagade barnet med ena handen samtidigt

• Pickeli
    Anonym skrev 2010-06-18 13:48:56 följande:
    Testade positivt idag på RD 14.

Fortfarande inga symptom

Men gravid verkar jag vara än så länge Tills motsatsen är bevisad. Strecket kom inom 30 sekunder och var ganska starkt.

Fundering........hur kommer det sig att strecket bli svagare när det legat ett par timmar ? Jag hade tänkt spara och visa min man, men det liksom har blivit svagare. Gissar på att det är för att urinet torkat?

Hursomhelst så inbillade jag mig inte, tog tom ett kort som jag får visa.

Jag är adoptivmamma sedan tidigare och har nu blivit gravid efter mitt andra ÄD-försök utomlands. Satt på en offentligt toalett efter jag gjort mitt blodprov (kunde inte vänta på svaret) och jagade barnet med ena handen samtidigt
    Var GLAD för att du inte har ömma bröst och mår illa du! Grattis :)
    Google it!
Svar på tråden Hur känns er mage på utsidan tidigt in i grav?