• mammutten81

Är Evelina helt ute som namn? Var ärliga!

Jag tycker att Evelina är ett så fint namn, och har tyckt det i många år.
    Den dagen vi ska ha barn och om det blir en flicka ska hon heta det, har jag alltid sagt.
    Men jag vill verkligen inte att mitt arn ska få ett namn som är helt ute, finns ju inget värre än de barn som har "fula" namn om man jämför med deras jämnåriga.
    Det är som att döpa sina barn till Anna, Hanna, Annelie , Katrin m.m i dag, om ni förstår vad jag menar.

På en sida står det att namnet e på väg utför, men sådant kan man ju aldrig veta eftersom den sidan inte har updterats på år och dar.

Vad tycker ni om namnet?
    På ett barn fött 2006-2007?
    Var ärliga, är trött på att se folk skriver- det är fint för att vara snäll.

tJIGELING. :-P

• Svar på tråden Är Evelina helt ute som namn? Var ärliga!
  • fipa2

jag gillar det inte. har aldrig gillatr namnet. tycker det är ett namn som passar en blonderad fjortis som röker och spottar på trottoaren

• Puckolina

Jag tycker om det namnet ! Jättefint !

• Jennie Brunflo

Jag gillar det.

Jag skulle aldrig döpa mitt barn till det - men det är ett helt ok namn.

• Fam Eklund

Jag håller med dig att Evelina är ett jätte fint namn och jag skulle inte bry mig om vad andra tycker utan att jag skulle döpa min dotter till Evelina om det var det jag ville att min dotter skulle hetta

Själv har jag en dotter som heter Sabine och hon är 5år , hur många 5 åringar heter så tror du? vad jag vet så är det bara min dotter

• CamoMillan

Nej det är absolut inte ute. det är ju jättefint!

• zazla

äh, man ska väl skita i om namn är ute eller inte och nu för tiden blandar folk så himla mycket ändå. Evelina är ok men lite långt för min skull. Det är inte fult men inte min smak.

• Pink Rose

Jättefint namn
    Om du vill kolla upp det så finns det väl någon sida som visar hur populära namnen är? Kommer inte ihåg vad den heter, men kanske någon annan som gör det?

• mammutten81

Verkligen kul att höra vad alla tycker!

• Pockadockan

"jag gillar det inte. har aldrig gillatr namnet. tycker det är ett namn som passar en blonderad fjortis som röker och spottar på trottoaren " skrev fipa.

stämmer precis in på en gammal klasskompis till mig som heter evelina.

namnet är fint, men jag skulle inte döpa mitt barn till det för jag tänker bara på henne då...

Svar på tråden Är Evelina helt ute som namn? Var ärliga!