• Anonym (Lina)

Är det normalt att vara så lättrörd? Snälla hjälp

Börjar bli less på detta.. Jag har blivit konstig som fan, jag blir tårögd hela tiden. Då menar jag hela tiden. Jag börjar lipa när någon får en present även om dom inte ens ser glada ut så börjar tårarna rinna till. Kan man bli såhär när man börjar bli äldre? Jag är bara 21 år och jag skäms jättemycket över att jag blir såhär. Det är inte kul när kompisar frågar "nä men vad har hänt varför är du så ledsen??" Så är de för jag blir rörd för minsta lilla grej. Inte likt mig alls.. 

Kan de ha med sköldkörteln att göra? ( vet inte hur de stavas, sry )

• Svar på tråden Är det normalt att vara så lättrörd? Snälla hjälp
  • linjes

Alla är väl olika,rätt svårt att säga om det är normalt eller inte

• MissMerry

Frågan är väl hur du mår annars till vardags?
    När man är väldigt pressad/stressad/nedstämd/ångestfylld eller så är det ju ett vanligt sätt att reagera på...man har svårt att hantera tillvaron och det rinner över så lätt.

Men ja, visst kan det vara någon hormonell rubbning... men som sagt, frågan är väl vad du står i iövrigt och känslan du går med överlag.   

{#emotions_dlg.flower} 

• Anonym (Lina)
    MissMerry skrev 2010-06-11 18:09:37 följande:
    Frågan är väl hur du mår annars till vardags?
    När man är väldigt pressad/stressad/nedstämd/ångestfylld eller så är det ju ett vanligt sätt att reagera på...man har svårt att hantera tillvaron och det rinner över så lätt.

Men ja, visst kan det vara någon hormonell rubbning... men som sagt, frågan är väl vad du står i iövrigt och känslan du går med överlag.   

{#emotions_dlg.flower} 
    Jag är lycklig, har en bra sambo och nyss blivit klar med skolan. Jag kanske har lite livsångest ibland men de har jag hört är rätt så vanligt.. Tack för ditt svar
Svar på tråden Är det normalt att vara så lättrörd? Snälla hjälp