• Armani

Nån som är duktig på Manduca-selen?

Fick hem vår nya Manduca-sele till lillkillen våran idag. Är jättenöjd med selen och sonen verkade lika nöjd han, men undrar lite över den här dragkedjan som är mitt framme som förlänger ryggdelen när man öppnar den.. Ska man ha den öppen nu i början när dom är så pass små att dom har babyinlägget och då kommer upp lite extra så det finns stöd för nacken? För som han sitter nu får han annars inget stöd. Eller är den där förlängaren till för att använda sen när dom små blivit större?

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • Svar på tråden Nån som är duktig på Manduca-selen?
  • TheMother

Jag är inte helt säker, men jag tror jag öppnade dragkedjan, just för att som du säger få lite mer stöd för huvudet.

Mamma till Anton 080920
  • Linastrumpan

Jag öppnade den när min dotter var liten för att hålla fast huvudet när hon inte själv kunde hålla upp det så bra. Sen öppnade jag den när hon var lite större och sov så huvudet inte ramlade runt Flört När hon var ännu lite större (10mån-12mån) och satt på ryggen för att få det stadigare öppnade jag den. Nu är hon snart 1½år och det var länge sedan jag öppnade dragkedjan.

Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • Armani

Åh men tack! Då ska vi prova den lite mer imorrn med dragkedjan öppen Skrattande

• Flickan och kråkan

Med babyinlägget ska dragkedjan vara öppen = lång rygg. När du slutar använda inlägget drar du ihop dragkedjan = kort rygg. När barnet sedan blir längre så öppnar du den igen och har åter lång rygg. Det står nog i instruktionen tror jag, om du har den.

• Armani
    Flickan och kråkan skrev 2010-06-12 09:48:34 följande:
    Med babyinlägget ska dragkedjan vara öppen = lång rygg. När du slutar använda inlägget drar du ihop dragkedjan = kort rygg. När barnet sedan blir längre så öppnar du den igen och har åter lång rygg. Det står nog i instruktionen tror jag, om du har den.
    Ok, tack
    Jo jag har instruktionsboken som följde med, men ser inte att det står någonstans där... Eller så är det jag som har dålig syn
Svar på tråden Nån som är duktig på Manduca-selen?