• prinsmamma

IKEA fallskydd ???

Fick tips av en granne i förra veckan att det finns ett skydd att köpa till "vanlig" säng utan sänggavel. Alltså ett skydd så inte barnet rullar ur sängen.
    Kan dock inte hitta det här nånstans och har heller aldrig sett detta på IKEA trots att jag är en flitig besökare.
    Kan nån hjälpa mig och berätta var jag kan hitta detta?

Förtydligande: Jag är alltså INTE på jakt efter den planka som finns att köpa till juniorsängarna på IKEA utan nån form av skydd till en vuxensäng utan gavel.

Tack på förhand!

• Svar på tråden IKEA fallskydd ???
  • LoppanL

Menar hon inte plankan till juniorsängar då? De går ju lika bra att sätta på en vanlig säng, även om det inte täcker hela långsidan. Vi har en sån på dotterns vanliga säng, vilket funkar utmärkt.

• gravida06

Vi köpte vårat på Ikea. Sån man ska "skruva" fast. Men sambon va händig och fick fast den..
    täcker där dom ligger =)
    Så är du händig så funkar ett sånt..

• prinsmamma
    Shasti skrev 2010-06-11 23:10:51 följande:
    www.babyproffsen.se/produkt/visa/143:BabySleep_trill_ej_ur_saengsida
    Hmm... smart grej. Den har jag aldrig sett. Men den kräver ju en sängstomme och den jag har hört talas om ska man inte behöva det till.
  • prinsmamma
    gravida06 skrev 2010-06-11 23:17:05 följande:
    Vi köpte vårat på Ikea. Sån man ska "skruva" fast. Men sambon va händig och fick fast den..
    täcker där dom ligger =)
    Så är du händig så funkar ett sånt..
    "En sån man ska skruva fast"? Vad är det? Skruvar man fast den i sängstomme eller i sängbotten?
    Har du nåt namn på den?
  • Shasti
    prinsmamma skrev 2010-06-12 10:42:20 följande:
    Hmm... smart grej. Den har jag aldrig sett. Men den kräver ju en sängstomme och den jag har hört talas om ska man inte behöva det till.
    Menar du att det ska finnas nåt man kan ha till tex enbart resårmadrass på ben? Har jag aldrig sett eller hört, vore intressant att hitta.
  • Vickan I

Sänghäst brukar det kallas om du vill googla el ngt. Vet att babyland iaf förut hade en variant som man bara sköt in under bäddmadrassen och inte skruvade el ngt.

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Shasti
    Vickan I skrev 2010-06-12 21:19:00 följande:
    Sänghäst brukar det kallas om du vill googla el ngt. Vet att babyland iaf förut hade en variant som man bara sköt in under bäddmadrassen och inte skruvade el ngt.
    Den jag länkade till var ju också en sån. Någon liten madrass att skjuta in den under måste man ha.
Svar på tråden IKEA fallskydd ???