• Raira

kan man använda gamboy advance spel på gameboy color

KAN man använda gameboy advance spel på gameboy color ????

ska ge en begagnad game boy color till sonen (tycker att han inte är redo för en dyr advance än ) .Men jag undrar då man knappt kan  köpa color spel längre och han suktar efter de häftiga advance spelen  kan  man köpa de spelen och stoppa den i GBC

• Svar på tråden kan man använda gamboy advance spel på gameboy color
  • OMWF

Nej, dom är för små.

You're a wanker number nine!
  • LyckligtSlut

Nej, Gameboy Color kom före Advance så den är inte bakåtkompatibel till Advance. Däremot kan man använda Gameboy Color-spel på Gameboy Advance då den är bakåtkompatibel!

PMS året runt :(
  • Raira

va bra då vet jag , suck får försöka fixa lite colare GBC spel till honom än de man har , så han inte behöver sukta efter advance spel (suck som att det går :-P )

mamma till 3 vildar f. 03 05 & 08
  • Rakad Apa
    Raira skrev 2010-06-12 09:15:08 följande:
    KAN man använda gameboy advance spel på gameboy color ????

ska ge en begagnad game boy color till sonen (tycker att han inte är redo för en dyr advance än ) .Men jag undrar då man knappt kan  köpa color spel längre och han suktar efter de häftiga advance spelen  kan  man köpa de spelen och stoppa den i GBC
    Gameboy advance är väl inte dyr!?!
  • Raira

nja det blir dyrt med spel och den verkar inte lika hållbar som en GBC .  Min som är inte så aktsam med grejer . Lämnar saker obevakad så småsyskon tar dem . Tycker att han får vänta något år eller två  innan han kan få lite mer avancerade grejer som lättare går sönder .  . Tycker detta blir en bra startpunkt för honom .

• Rakad Apa

Får väl lära gossen att ta tillvara på grejerna? Hur gammal är han?
    Fick mitt första tv-spel när jag var 6, och jag behandlade det med ömhet Glad

• Raira

han blir 7 ,   det har blir hans första tv spel , får se om han lyckas ta han om den då kan man bli motiverad att köpa lite tv spel som är rätt i tiden .

Svar på tråden kan man använda gamboy advance spel på gameboy color