Hon härmar allt jag gör, orkar inte med det mer.
Jag är 27 och min lillasyster är 20, vi är många fler syskon men de är inte rellevanta för historien. Min syster har nyss flyttat hemifrån och hyr ett litet hus, två rum och kök plus två rum som är oanvändbara.
Hon jobbar timmar på olika ställen så samanlagt är det nästan som en heltid och hon är borta mycket, hon umgås även en del med kompisar och så.
Jag har ett stort hus, sambo, två barn och djur. Har möjlighet att vara hemma så mycket tid går till barn och djur.
Jag har alltid redan från mycket liten varit intresserad av djur, det är det brinnande intresset och när jag flyttade ihop med sambon för snart tio år sedan så skaffade vi en katt och lite senare en hund. Marsvin har vi alltid haft.
När min syster började gymnasiet halkade hon av en slump in på en djurlinje och plötsligt så var hon ju också intresserad, dock inte på samma sätt. Hon läser i sina böcker och tror sig veta allt men saknar det sunda förnuftet och magkänslan som är så viktig med djur, därför blir det fel.
Plötsligt hade hon skaffat två hundar (hon måste ju vara värst) och dem fick mamma ta reda på medans hon levde sitt tonårsliv. Sen fick de ju följa med när hon flyttade.
Vi bestämde oss för att skaffa en liten katt och pratade om en röd liten unge,
bara nån vecka efter hade hon skaffat en röd kattunge, plus två ungar till, en hane och två honor. Vi lät bli att skaffa den röda unge vi önskat oss.
Jag älskar ju marsvin och har alltid haft, strax efter hon skaffat kattungarna hade hon även två marsvin i en bur.
Nu för ett tag sedan köpte jag en liten dvärgkanin, hon är helt underbar och jag pratade mycket om henne och sambon byggde en otroligt fin utebur till henne.
Vi sa lite halvt på skoj att "jag undrar hur länge det dröjer innan syrran berättar att hon skaffat kanin" och visst, idag kom det.
Hon har skaffat kanin och undrar nu lite hur hon ska bygga uteburen till den, just nu är den i samma lilla bur som de två marsvinen.
Jag blev så trött, det kändes som droppen och intresset som jag haft sen liten är inte roligt längre. Dessutom är det synd om djuren, för varje djur jag skaffar är det ett annat djur av samma sort som måste trängas ihop i syrrans lilla hus.
Just nu rymmer det två hundar varav en stor, tre vilda kattungar som snart blir könsmogna, två marsvin och en kanin.
De får mat och vatten men knappt nån tid eller yta att röra sig på.
Jag vet inte vad jag ska göra, det känns så himla jobbigt att hon hela tiden måste ha allt jag har.