• luspudel

Vyssan lull-tassar till Gulliver spjälsäng?

Ja, som rubriken lyder... Fungerar vyssan lull-tassar till Gulliver spjälsäng från IKEA? Har tittat på tassarna i butiker men tycker att de inte ser ut att passa... Någon som testat?   

• Svar på tråden Vyssan lull-tassar till Gulliver spjälsäng?
  • basio

De skruvas på spjälsängens ben, det ska inte spela någon roll hur spjälsängens ben ser ut så det borde fungera alldeles utmärkt.

• BigMama08

De passar jättebra på vår Gulliver spjälsäng. Superbra köp tycker jag!

• luspudel

Vád bra! Insåg att jag missuppfattat hur de sätts fast, trodde man var tvungen att ha en säng med runda ben

Men hur länge kan man använda dom? Kan det bli farligt när barnet står i sängen? Vår son är nämligen ett år nu.

• BasseKatt

Vi har haft tassarna på hela tiden med stora sonen o han hade spjälisen till lite över 2 år. Var aldrig orolig. Däremot började han klättra ur den på slutet, men det var ju inte tassarnas fel

• luspudel
    BasseKatt skrev 2010-06-14 22:37:24 följande:
    Vi har haft tassarna på hela tiden med stora sonen o han hade spjälisen till lite över 2 år. Var aldrig orolig. Däremot började han klättra ur den på slutet, men det var ju inte tassarnas fel
    Haha nej förstås Men det är inte så att sängen blir väldigt... lutande om de står och hänger på ena sidan?
  • BasseKatt
    luspudel skrev 2010-06-15 13:04:10 följande:
    Haha nej förstås Men det är inte så att sängen blir väldigt... lutande om de står och hänger på ena sidan?
    Jag tycker inte att det har varit nån fara iaf. Som sagt de är ju inte så långa o då blir det inte så mycket lutande. Lycka till!
Svar på tråden Vyssan lull-tassar till Gulliver spjälsäng?