• CTMT

Semper VS NAN - den ena bättre än den andra?

Vår son är 2 veckor och får ersättning. 
    Han kräver ca. 70-100 ml per måltid (varannan timme nästan förutom på natten då det kan bli var 3-4:e timme).
    Han brukar klara av 50 ml utan att kräkas, men ofta är han mer hungrig och äter då 70-100 ml per gång innan han är nöjd. Vi gör pauser och rapar honom så han inte ska ha så lätt att kräkas.
    Men det känns som att han bara äter och kräker, äter och kräker, äter och kräker...

Är NAN bättre? Han får Sempers Lemolac nu som ju ska vara snäll mot magen.
    Eller varför kräker han så? han går upp i vikt som han ska ändå och småkräk kan man ju hantera, men detta är kaskadkräkningar oftast! 

.¤:*¨¨*:¤. www.stratess.blogg.se .¤:*¨¨*:¤.
  • Svar på tråden Semper VS NAN - den ena bättre än den andra?
  • Kitty Paws

Vi har kompletterat med ersättning vid några tillfällen och först provade vi Babysemp med kaskadspyor som följd (riktigt illaluktande också...usch). Sedan provade vi NAN och då har han bara småspytt lite grann så där som han kan göra även efter amning. Så det blir aldrig mer Babysemp här hemma. Jag läste runt lite här på FL och det verkar vara vanligt att de reagerar på det ena märket, men att det andra funkar bra, så prova NAN och se om det blir bättre.

• JannaJojo

Vi kör på NAN för om man har kräksbarn så luktar det inte lika illa när dom kräks av NAN som det gör av sempers. Sen har jag fått för mig att NAN är mildare för magen, men det vet jag inte om det är sant.

• jhnaabberglund

min lilla har fått ersättning sedan hon blev 2 månader, vi kör med NAN 1, vilket är den man ska andvända från födseln, super bra, ingen reaktion alls,, visst ville hon inte riktigt ta från början då det inte smakar samma som bröstmjölk, men inge magont, och inte kaskadkräkningar, utan bara små kräkningar som kmr, men det har jag för mig bara är för magsäcken är full. :) 

• tjoohej

Här kör vi med nan1 och har oxå en liten kille på 4 veckor som bara äter o kräker. Har kommit fram till att han sväljer väldigt mycket luft när han äter och då kräker han väldigt mycket och blir nästan hungeig direkt efteråt igen. Vi använder mamflaskorna men de verkar inte hjälpa mot luften han sväljer så jag får väl jaga någon annan flaska o prova. De gånger han inte sväljer en massa luft så kräker han inte så värst mycket heller... Här rapar vi oxå i omgångar under måltiden!

Men har oxå hört att sempers luktar väldigt illa om de kräker mycket, har därför inte provat den ännu...

• CTMT
    tjoohej skrev 2010-06-13 22:08:19 följande:

Här kör vi med nan1 och har oxå en liten kille på 4 veckor som bara äter o kräker. Har kommit fram till att han sväljer väldigt mycket luft när han äter och då kräker han väldigt mycket och blir nästan hungeig direkt efteråt igen. Vi använder mamflaskorna men de verkar inte hjälpa mot luften han sväljer så jag får väl jaga någon annan flaska o prova. De gånger han inte sväljer en massa luft så kräker han inte så värst mycket heller... Här rapar vi oxå i omgångar under måltiden!

Men har oxå hört att sempers luktar väldigt illa om de kräker mycket, har därför inte provat den ännu...

Lukten kan jag stå ut med, är mest att man vill ha en ersättning som det inte kräks så mycket av ;)
    Ang. luftintag så har vi Dr. Browns flaskor redan, men kommer kanske in luft ändå... vi försöker pausa och rapa mellan varven. 
    .¤:*¨¨*:¤. www.stratess.blogg.se .¤:*¨¨*:¤.
  • ElmaJ

nan HA 1 körde vi med i början (tills 4 månader) funkade super för oss :o)

• snusmumrik531

Baby semp här. (Här försökte vi byta ett tag då han har förstoppningstendenser med baby semp) Men min lille kräktes enormt med NAN så vi bytte tillbaka och kräkn försvann. Så alla reagerar verkligen olika på ersättningarna.

Svar på tråden Semper VS NAN - den ena bättre än den andra?