• Anonym

10 dagar sedan abort och fårtfarande öma bröst och illamående

10 dagqar sedan min abort och jag mår fortfarande illa och har jätte öma onda bröst
    Hur långtid tar de innan de slutar göra ont och illamåendet upphör?

• Svar på tråden 10 dagar sedan abort och fårtfarande öma bröst och illamående
  • Anonym (yez)

För mig slutade illamåendet direkt, det ska det ju göra. Kan det inte vara så att aborten misslyckades? En bekant var och gjorde abort förra året, men det misslyckades...

• Anonym
    Anonym (yez) skrev 2010-06-12 21:00:25 följande:
    För mig slutade illamåendet direkt, det ska det ju göra. Kan det inte vara så att aborten misslyckades? En bekant var och gjorde abort förra året, men det misslyckades...
    Jag har ingen anning... :s jag gjorde en hemabort i vecka 6-7 och de kom ut klumpar osv
    Men jag tycker jag borde slutat känna mig så gravid när jag faktist iinte är de ?

Hur gick de för din bekant? hur fick hon veta de? och vad hände sen?
  • Anonym

Fortfarande jätte öma bröst och kissnödig HELA tiden... vad tusan är detta? :s

Jag ångrade aborten redan men att sedan behöva gå runt och känna sig gravid jämt fast jag inte är de gör de bara ännu värre..

• Anonym

Ring till gynakuten och be att få komma upp och göra ett UL.
    Samma sak hände mig och jag var fortfarande gravid efter medicinsk abort.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-06-15 16:10:02 följande:
    Ring till gynakuten och be att få komma upp och göra ett UL.
    Samma sak hände mig och jag var fortfarande gravid efter medicinsk abort.
    vad hände sen då? va de bara rester eller va allt kvar?

Tror de har släppt lite idag.. iaf i ena bröstet gör de inte lika ont längre så de kanske bara kan sitta i väldigt länge?
    Jag drar mig lite för de där med att göra ul igen och över huvudtaget sätta mig under en gynundersökning.. Läkaren där va dessutom man de känndes extra jobbigt!

Men får väl se hoppas de går över snart, inge kul att gå runt och ha ont lixom..
  • s07

Jag tycker att du ändå skall gå på en koll, du behöver inte se ultraljudet. Detta för att dels kolla om det finns rester kvar, ev kan du behöva skrapas, jag vet inte om rester kan medföra risk för komplikation.

• Anonym

Tycker absolut du ska kolla upp det! Jag har gjort en medicinsk abort där det var rester kvar, några månader efter fick jag åka in akut med vidriga smärtor och sedan göra en skrapning, det var inte skoj
    Illamåendet ska försvinna på en gång, brösten är det sista som går tillbaka och det kan ta ett par veckor sade de till mig.
    Lycka till! 

• Anonym (yez)

Hur har det gått? =)

Svar på tråden 10 dagar sedan abort och fårtfarande öma bröst och illamående