Babysemp 3?
Hej! Jag har en liten 9 månaders knatte som inte är så stor eller så varierad i maten tyvärr. Han äter gröt till frukost, motsvarande en 6-mån burk till lunch, och sen gröt till kvällsmat. Han äter även 2 mellanmål/dag, och då i regel en frukt, eller frukt + lite yoghurt. Han vägrar äta kött, kyckling el fisk, utan han äter bara en rätt: broccoli med pasta... Jag lagar mat till honom varje dag, men han vägrar allt. Han vägrar också bitar utan det ska vara puré, och alla frukter får mixas ordentligt!
Jag ammar även honom under nätterna och ett par gånger under dagen.
Jag ger inte honom välling på kvällen (eftersom han får gröt 2 ggr/dag), utan istället får han ersättning, baby semp 2, eller så ammar jag.
Hur som helst, jag snubblade över Baby semp 3, detta verkar inte vara en modersmjölksersättning utan "tillskottsnäring" som man ger istället för mjölk som måltidsdryck. Är detta ngt att ha tror ni? Ger ni det, och isf varför? Jag har inte hört om ngn som använder det!
www.semperbarnmat.se/nutrition/produkter/valling/fran-8-manader/babysemp-3-tillskottsnaring-med-aktiv-bakteriekultur
tack!