• New mum

bläck har stelnat i skrivarhuvudet i min epson skrivare..hur kan jag rengöra den?

Bläcket har fastnat i skrivarhuvudet..alla färger går skriva ut men inte svart..konstigt?!

Har ni bra tips på att rengöra den? ge inga förslag på att köpa ny för det känner jag att jag inte vill. Vi har varit bortresta i 4månader, vilket har lett till att blcäket har stelnat i skrivarhuvudet.

• Svar på tråden bläck har stelnat i skrivarhuvudet i min epson skrivare..hur kan jag rengöra den?
  • inze

Kan bara säga att vi hade en Epsonslrivare på jobbet där bläcket torkat in. Är tydligen inte bra att ha en sån typ av skrivare om man inte använder den regelbundet. Den gick i alla fall inte att rengöra om vi inte skruvade sönder den och det tyckte vi inte att vi hade tillräcklig kompetens att göra. Hade dessutom "slösat" en uppsättning färgpatroner på att köra skrivarens rengöringsprogram som inte resulterade i nåt annat än att skrivaren blev full av bläck.
    Har du kollat på epson.se om de har några instruktioner där för just din modell?

• New mum

Jag har letat överallt men hittar inget som funkar..har läst någonstans att man ska hälla i lite isopropanol så det löser upp..Men var kan jag köpa det någonstans?

Svar på tråden bläck har stelnat i skrivarhuvudet i min epson skrivare..hur kan jag rengöra den?