• Anonym (ont ont ont)

extrem ryggsmärta

Jag kände mig lite stel och hade lite ryggvärk imorse. Under dagen försvann stelheten men ryggvärken blev bara värre och värre.

Har ont på vänder sida, ungefär där revbenen börjar. Smärtan kommer när jag rör mig. Jag har svårt att beskriva smärtan... Känns som jag tappar andan och inte kan röra mig när smärtan kommer. När jag trycker på de området jag har ont så känns det ömt.

Nu kan jag bara ligga still, vågar inte röra mig.

Vad kan de vara??

• Svar på tråden extrem ryggsmärta
  • I have a kid

Skulle gissa på en sträckning.. Då måste du röra dig fast det gör ont för att bli bättre

testat  panodil/ ipren / alvedon=?

/Första hjälparen

• Anonym (ont ont ont)
    I have a kid skrev 2010-06-13 02:27:18 följande:
    Skulle gissa på en sträckning.. Då måste du röra dig fast det gör ont för att bli bättre

testat  panodil/ ipren / alvedon=?

/Första hjälparen
    Jag tog panodil och voltaren som jag smörjde på ryggen för 2 timmar sen. De värmde gott på ryggen.

Har aldrig känt en sån smärta innan. =/
  • I have a kid
    Anonym (ont ont ont) skrev 2010-06-13 02:29:20 följande:
    Jag tog panodil och voltaren som jag smörjde på ryggen för 2 timmar sen. De värmde gott på ryggen.

Har aldrig känt en sån smärta innan. =/
    Ja det är ju svårt att säga 
    Hade du  haft ryggskott så hade du inte kunnat sitta upp ( antar du gör då du skriver i datan)

Ålder ?
     tränar du mkt ?
      vad gjorde du dagen innan Utbrottet kom?
  • Anonym (ont ont ont)
    I have a kid skrev 2010-06-13 02:32:14 följande:
    Ja det är ju svårt att säga 
    Hade du  haft ryggskott så hade du inte kunnat sitta upp ( antar du gör då du skriver i datan)

Ålder ?
     tränar du mkt ?
      vad gjorde du dagen innan Utbrottet kom?
    Nä, jag ligger faktiskt ner. Ända ställningen som inte gör så ont.
    Jag e 25 år, tränar inte så mkt. Dagen innan gjorde jag inte så mkt, det var en lugn hemmadag så jag kan inte komma på ngt som har orsakat de.

Det sitter lixsom mer på vänster sida, så jag får ligga på höger sida. Om jag ska sitta så får jag luta mig åt höger å försöka å inte röra mig så mkt. Gör minst ont om jag sitter "puttryggad" å lutad lite åt höger.
  • I have a kid

Jobbigt då man inte vet varför man har Ont . Lite svårt för mig även som utbildad
     att säga utan att ha undersökt dig vad det kan vara.
     Tänkte på gallsten  Men då brukar det stråla mot ryggen samt vara under höger revben man har ont. Men ring vc på Måndag. Eller jourcentralen Imorgon om det blir värre

Lycka till

• Anonym (ont ont ont)
    I have a kid skrev 2010-06-13 02:47:09 följande:
    Jobbigt då man inte vet varför man har Ont . Lite svårt för mig även som utbildad
     att säga utan att ha undersökt dig vad det kan vara.
     Tänkte på gallsten  Men då brukar det stråla mot ryggen samt vara under höger revben man har ont. Men ring vc på Måndag. Eller jourcentralen Imorgon om det blir värre

Lycka till
    Tack för hjälpen! Förstår att det är svårt att säga bara sådär. Jag själv gissar på ryggskott men jag har ingenaning egentligen. hehe. Jag får helt enkelt försöka sova å hoppas på att det försvinner till imorgon.

annars får jag ringa VC som du sa.
  • skypigveon

Man ska inte ligga still med ryggproblem. Inte ens ryggskott. Rör på dig så mycket du kan med hjälp av värktabletter så får du blodgenomströmning i vävnaden och läker fortare!

• Anonym (ont ont ont)
    skypigveon skrev 2010-06-13 10:34:22 följande:
    Man ska inte ligga still med ryggproblem. Inte ens ryggskott. Rör på dig så mycket du kan med hjälp av värktabletter så får du blodgenomströmning i vävnaden och läker fortare!
    Ska försöka röra mig så mkt jag kan. Tack för tipset!
Svar på tråden extrem ryggsmärta