• Eikna

när funkar det att ge sockefria rån eller kex?

jag kommer inte ihåg hur jag gjorde med mitt äldsta. Ett litet sockerfritt rån i handen o mumsa på..vad säger ni? Min son är snart 5 o en halv månad..hur har ni gjort?kan tillägga att han har två tänder som snart växt upp helt

• Svar på tråden när funkar det att ge sockefria rån eller kex?
  • LsH

Majskrokar började vi med när han var lite drygt 4 månader. Kex väntade vi med tills han var kanske 8 månader, testade tidigare men han satt dom i halsen hela tiden. Så jag hade testat och gett lillkillen ett kex om jag var du

• Lussekatten87

Jag började ge ungefär när de var 6 mån gamla. Vanliga smörgåsrån.
    Då hade dottern fått 2 tänder, och sonen höll på att få 2 tänder.

• Lussekatten87
    LsH skrev 2010-06-13 14:49:59 följande:
    Majskrokar började vi med när han var lite drygt 4 månader. Kex väntade vi med tills han var kanske 8 månader, testade tidigare men han satt dom i halsen hela tiden. Så jag hade testat och gett lillkillen ett kex om jag var du
    Ja kex är bäst att vänta med för det är ju så hårt! Antar att du menar Mariekex?
    Min son höll på att kvävas av ett sådant när han var 14 mån så jag är emot att ge dem till små barn.
  • Eikna

tack för svar..jag menade nog faktiskt smörgåsrån som är osötade och blir lite uppblöta när dom har dom i munnen...kex väntar jag nog med..vad är majskrokar för nåt? tänker bara att det kan va bra att ha något att ta till medan en annan käkar och dom kanske inte ska ha nåt just då utan bara kan sitta o knapra på nåt...vill inte vänja honom vid sötsaker eller så...

• Greksmurfen

min son fick majskrokar när han ar 3,5mån han tog tag å mumsade glatt på dem.. de smälter direkt av deras dregel ;)..... å blir som en grötaktig konsistens i munnen=)

rån började jag med runt 6mån... å kex efter året...

mamma till Maximilian född 081028
  • La Lola

Här är vi  inte rädda för socker så mina barn har fått vanliga smörgåsrån vid 4-5 mån.
    Hedda fick majskrokar i samma ålder (de fanns inte när alma var liten).

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • La Lola
    Eikna skrev 2010-06-13 15:42:26 följande:
    tack för svar..jag menade nog faktiskt smörgåsrån som är osötade och blir lite uppblöta när dom har dom i munnen...kex väntar jag nog med..vad är majskrokar för nåt? tänker bara att det kan va bra att ha något att ta till medan en annan käkar och dom kanske inte ska ha nåt just då utan bara kan sitta o knapra på nåt...vill inte vänja honom vid sötsaker eller så...
    www.majskrokar.se/
  • Eikna

okej..måste testa krokar asså...kanske nåt för en annan me

• La Lola
    Eikna skrev 2010-06-13 17:05:16 följande:
    okej..måste testa krokar asså...kanske nåt för en annan me
    De smakar...frigolit.
  • Lussekatten87
    La Lola skrev 2010-06-13 19:05:00 följande:
    De smakar...frigolit.
    Skrattande Ja "konsistensen" är nog lite lik frigolit.
  • LsH
    Lussekatten87 skrev 2010-06-13 14:52:26 följande:
    Ja kex är bäst att vänta med för det är ju så hårt! Antar att du menar Mariekex?
    Min son höll på att kvävas av ett sådant när han var 14 mån så jag är emot att ge dem till små barn.
    Mende smörgåsrån, brukar kalla dom för kex  Mariekex har han inte fått smaka än, dom är ju ännu hårdare så de skulle han nog inte klara av trots att han har rätt många tänder nu.
  • Eikna

blääääää..nu har vi provat majskrokar..grabben älskade dom men fy va läbbiga..men men..bara han är nöjd så

• manet en

Jag vågar inte ge min 6-månaders något annat "fast" än majskrokar. De känns ju helt omöjliga att sätta i halsen, har själv försökt Fria från salt, gluten och allt möjligt annat är de ju också!

Svar på tråden när funkar det att ge sockefria rån eller kex?