• Rollindynamite

Gul bröstmjölk i v.30?

För någon vecka sen märkte jag att jag läckte lite ur vänstra bröstet, vilket jag gör rätt vad de e, någon droppe så bara. Men färgen har alltid varit ganska klar eller lite halv vit kanske. Iaf så var den de inte nu! Den var gulaktig mer, så jag torka bort droppen och tryckte på bröstet lite och då kom de en droppe gult till, e det råmjölk? Det var inte gult igår längre :s

• Svar på tråden Gul bröstmjölk i v.30?
  • Småstadsbönan

Det låter som råmjölk.

• Rollindynamite
    Småstadsbönan skrev 2010-06-13 15:20:33 följande:
    Det låter som råmjölk.
    även om de var genomskiljnigt igår? Borde kanske ta en koll på vad de e för färg nu :P.  E det inte lite tidigt med råmjölk i v.30? :O
  • Belliboll

Det är råmjölken som är gul. Bröstmjölken har en mycket gulare färg i början för att sedan bli mer vitaktig när råmjölken minskar, precis efter förlossningen och innan har ju mjölken inte runnit till det är därför det är så gult.

Tvåbarnsmamma med en tredje på väg, BF 6/9
  • Småstadsbönan

Råmjölken är gul, och jag tror inte alls det är någon fara att du redan fått det redan nu. Ring BM i morgon om du fortfarande känner dig orolig.

• Rollindynamite

Ok, blir ju lite orolig att jag har fått någon slags infektion eller något! Var hos bm i fredags o glömde av att fråga henne. E min första grav så det e mycket nytt!

• untensyu

Vad är råmjölk? Det låter precis som det jag har haft i några ÅR. Obestämd Mina bröst började läcka 2005 som 18åring. Var då inte gravid eller nånting!
    Ålder 21 gjorde jag en abort.
    Och idag är jag 24 (om två veckor) och är gravid i vecka 23.

All the time har jag kunnat klämma ut vätska ur brösten. Högerbröst har det varit genomskinlig vätska med lite lite vitt i... Vänstra bröstet har det varit ljusljusbrunt och lite krämigt/kladdigt..? Vad är detta? Jag lyckades inte få svar ifrån min läkare då som inte verkade bry sig så mycket.

NU när jag berättade allt detta för min BM vid inskrivning, tyckte hon absolut att det skulle kollas upp, men det är svårt nu när jag är gravid. Så fortsätter detta efter amning, att det återgår, ska jag genast kolla upp det!..

Man undrar ju liksom...

• Rollindynamite
    untensyu skrev 2010-06-13 15:35:06 följande:
    Vad är råmjölk? Det låter precis som det jag har haft i några ÅR. Obestämd Mina bröst började läcka 2005 som 18åring. Var då inte gravid eller nånting!
    Ålder 21 gjorde jag en abort.
    Och idag är jag 24 (om två veckor) och är gravid i vecka 23.

All the time har jag kunnat klämma ut vätska ur brösten. Högerbröst har det varit genomskinlig vätska med lite lite vitt i... Vänstra bröstet har det varit ljusljusbrunt och lite krämigt/kladdigt..? Vad är detta? Jag lyckades inte få svar ifrån min läkare då som inte verkade bry sig så mycket.

NU när jag berättade allt detta för min BM vid inskrivning, tyckte hon absolut att det skulle kollas upp, men det är svårt nu när jag är gravid. Så fortsätter detta efter amning, att det återgår, ska jag genast kolla upp det!..

Man undrar ju liksom...
    Oj.. Mitt har kommit i samband med graviditeten iaf..
  • Mamma igen

Under graviditeten kan man när som helst få råmjölk, det är den som bildas först.

Om man utan att ha varit gravid eller ammat ändå fåre mjölk i brösten kan man ha obalans i hypofysen (tror det är prolaktinnivån som inte riktigt är som den ska då). Finns en hel del kvinnor som medicinerar för detta. Ska inte vara farligt men man ska kolla upp det.

• Rollindynamite

Då e det väl råmjölk jag har i det ena bröstet iaf xD. Vill bara tillägga att fägen som blir på bh inlägget efter det verkligen e GUL. Typ som maskros. Så att de inte e en annan sak :P Lika bra o tillägga så man e på den säkra sidan ;) För oroa sig kan man bra sen den lilla krabaten flyttade in!

• Storhemulen

Att det läcker "gult" ur brösten under en graviditet är helt normalt. Det ÄR brösten som förbereder sig inför barnets ankomst och amningen. Jag hade så från v 25 vid första graviditeten och från v 26 andra gången. Inget som är konstigt ö h.

Promise!

• Rollindynamite
    Storhemulen skrev 2010-06-20 17:45:51 följande:
    Att det läcker "gult" ur brösten under en graviditet är helt normalt. Det ÄR brösten som förbereder sig inför barnets ankomst och amningen. Jag hade så från v 25 vid första graviditeten och från v 26 andra gången. Inget som är konstigt ö h.

Promise!
    Låter bra =)
Svar på tråden Gul bröstmjölk i v.30?