• mammaspinglor

hur rengöra en nerkissad madrass

Har en nerkissad barnmadrass hur får man bort fläckarna dem har torkat?.

• Svar på tråden hur rengöra en nerkissad madrass
  • vittra

Högtryckstvätt?
    Lägga i blöt i ett badkar?

• norgesessan

Har tvättat i badkaret..Tar lång tid att torka...

Sen...Köp kisslakan på Ikea!! Är som drag på lakan...Kanon...Har det på alla sängarna (inkl. vår) ifall det händer en olycka, eller kräkolycka...

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • mammaspinglor
    norgesessan skrev 2010-06-13 20:49:35 följande:

Har tvättat i badkaret..Tar lång tid att torka...

Sen...Köp kisslakan på Ikea!! Är som drag på lakan...Kanon...Har det på alla sängarna (inkl. vår) ifall det händer en olycka, eller kräkolycka...

japp ska köpa kisskydd
  • sweran

vi körde med högtryckstvätten den gången olyckan var framme för en av de stora grabbarna som vart torr i flera år...
    tar ett tag att torka, men en solig dag funkar det fint...

• Anne69

Köp ny och lägg på plastad frotte-madrass (den från IKEA är toppen).

• Mumin75

Jag har tvättat nerkkissade madrasser med trädgårdsslang och gul eler grön såpa. Såpan är kanon, gör rent och tar bort all kisslukt.

• Analoga

Kisset har ju trängt ner i madrassen, så jag hade nog kasserat den och köpt en ny.

Vill dock tipsa dig om att det finns jättebra madrasskydd med hörnresårer så den håller sig på plats, på Ikea. Nattglim tror jag den hette. Köp två stycken så du har ombyte om han/hon kissar på sig eftersom det tar rätt lång tid innan den torkar. Den håller iaf 100 % tätt, dottern har kissat i sängen några gånger när hon var lite mindre och det läckte inte igenom ett dugg!

• norgesessan

Det är dom vi har...troro inte den heter så, känner inte igen det...Men dom är kanon...Har två till vår säng, sen har vi nog ungefär 6 till barnens madrasser...Maken jobbade ett ställe som skulle kasta lagret, där fanns det två oöppnade kisslakan av samma sort...Här ska det inte bli vått

• norgesessan

Står bara skydda högt.....Men dom heter då nåt annat på ikea...Får kolla där med...

Svar på tråden hur rengöra en nerkissad madrass