• Anonym (villrådig)

Kär i kollega, men vill inte splittra min familj...

Vill börja med att säga att jag undanber mig moralpredikningar! Jag vet att jag gör fel, så det behöver ingen tala om för mig! Håll er till andra trådar om ni bara ska komma med sånt...

Allting började i mars på en fest. Jag och min kollega hamnade tillsammans själva och det slutade med att vi kysstes.
    Dagen efter pratade vi och ingen kände någon dirket ånger.
    Det ena ledde till det andra och en lunch hamnade vi i säng.

Självklart blev vi ångerfulla då jag har man och två barn, han har flickvän. Men tyvärr saknades det något i våta förhållanden...
    Jag och min man har i bästa fall sex en gång i halvåret.

Det hela forsatte men vi intalade oss hela tiden att vi snart skulle sluta.
    Nu har det pågått i flera månader och varje gång vi bestämt oss för att sluta känns det så fel.
    Han säger att han är vansinnigt kär i mig och vill lämna sin  tjej.
    Jag tycker att han är underbar och han får mig att känna mig attraktiv igen.

Men nu till min man.
    Han är världens snällaste, ser hyffsad ut och är en superbra pappa. Vi har två underbara barn som vi båda älskar över allt annat!
    Jag har försökt att prata med honom (dock inte om otroheten). Trodde att han kanske kände likadant som jag, men icke! jag känner det som att vi är bästa vänner, men det finns ingen gnista.

Helst av allt önskar jag att jag var superkär i min man och inte i min kollega. Det sista jag vill är att splittra min familj! Men ska jag verkligen låta det vara  såhär och leva resten av mitt liv med någon jag inte är kär i? Känns tyvärr inte som att känslorna ska komma tillbaka...
    Eller ska jag splittra familjen för att få vara med min älskare?
    Har gått så långt så detta är det enda jag tänker på... Mår ju såklart inte alls bra av situationen!

Snälla ni! Hjälp mig! Har ni varit i samma sits och hur gick det då?
    Eller har ni några råd att ge mig??

• Svar på tråden Kär i kollega, men vill inte splittra min familj...
  • Anonym (vet)

Jag vet hur det känns...

Jag var dock i samma sits som din kollega. Sambo, men inga barn. Jag träffade en kollega på en kursm och vi blev blixtförälskade. Efter att vi strulat i ett halvår gjorde vi slut med våra respektive och idag är jag gift med killen jag var otrogen med. Ingen ångrar nåt. Våra respektive hade det svårt i början men nu är även dom lyckliga.

Så följ ditt hjärta. Det är bäst för alla i det långa loppet.

Lycka till!! 

• Anonym (villrådig)

Vad skönt att höra!
    Önskar det vore lättare att följa mitt hjärta, men med barn inblandade blir det svårt...

• Anonym

oh, jag lider med dig!! inget lätt beslut!

min egen sits är liknande men ändå inte... är gift med små barn och maken är en underbar man och pappa, men glöden har falnat.
    och på jobb finns han. mannen som får mig att rysa bara han rör vid mig. vi har visserligen inte haft sex, men oj vad jag vill.
    i mitt fall kompliceras det hela av att mannen på jobb är dubbelt så gammal som jag, gift med vuxna barn i min ålder. men jag kan inte sluta tänka på honom. hur gör man? är det värt att ha en affär? för det känns inte realistiskt att jag skulle kunna ha en framtid med honom...

• Anonym (vet)
    Anonym (villrådig) skrev 2010-06-13 21:44:46 följande:
    Vad skönt att höra!
    Önskar det vore lättare att följa mitt hjärta, men med barn inblandade blir det svårt...
    Förstår det. Men snart kommer de att känna av dina känslor. Vi vuxna är tyvärr inga bra skådisar när det kommer till att dölja saker. Om det är svårt så får du tänka på din man. Försöka tänka att det är det enda rätta gentemot honom. Du vet ju vad du känner, men han går och tror att du älskar honom. Om du följer ditt hjärta så är det även bra för honom och barnen.
    Men jag förstår att det är jobbigt.
  • Anonym

Jag är i samma sits. Efter år med ett sexliv på ungefär samma frekvens som ert (hände väl kanske 3 ggr/år om jag hade tur) och en del andra bekymmer men på det hela taget ett ok liv blev jag också mycket förälskad i en person som arbetar i samma bransch som jag. Det var liksom oundvikligt. Det är svårt, men jag tror att det blir så här när sexet dör. Jag hade INTE dåligt samvete när jag var me en annan. Hade så länge uttryckt mina behov för min äkta hälft men ej fått respons.... Lycka till!

• snabla

oj vilken knepig sits har väl bara ett råd bestäm dig snart inget blir bättre av att dra ut på det antingen måste du separera eller sluta att vara m din arbetskamrat du kan ju inte få både och.
    Hur känner din arbetskamrat inför det faktum att du har två barn?
    Om du är helt säker på att det inte bara är en fråga om gräset är grönare på andra sidan tycker jag att du ska följa ditt hjärta.

• Anonym (förstår)

hej!

var med om exakt samma som du för över ett år sen. jag hade ett barn o var gift. blev kär i min kollega som var förlovad o vi inledde i en affär- vi blev så kära i varandra. han brör förlovningen o efter över et halvår separerade jag o min man. jag klarade det inte längre-
    dock hände det jag aldrig trodde kunde hända - efter 3 månader av separation hittade jag o min man tillbaka till varandra. gnistan tändes igen
    nu har det gått över ett år sedan vi hittade tillbaks till varanadra, jag är kärarae än någonsin o vi är graviida igen.
    dock tror jag att separationen var livsviktig för vår relation.

fattar hur j-la svårt du har det nu!!! o det värsta är att det finns ju inga garantier. följ ditt hjärta!
    lycka till!!!

• Anonym (villrådig)

Ni ska veta att jag är oerhört tacksam för era svar!
    Känner mig så ensam, kan ju inte prata med någon om detta.
    Min kollega säger sig vara införstådd med att jag har barn och allt vad det innebär, han har träffat dem vid åtskilliga tillfällen och är supergullig med dem.

Men allt är ju så fruktansvärt komplicerat! Vi har hus och barnen går i skola här och har rotat sig i området. Min ekonomi som ensamstående skulle vara förskräcklig. Vill absolut inte flytta ihop direkt med kollegan om nu en seperation blir aktuell för det tror jag skulle bli helt fel.
    Sen funderar jag på vad alla ska säga, vi jobbar på ett litet företag... Och mina föräldrar som avgudar min sambo...

Usch, varför kan jag bara inte känna de känslorna för min sambo istället? Tänk vad livet skulle vara underbart då!

• MickeN1973

Hela syftet med att ha en älskare/älskarinna

Är att man bevarar sin familj intakt

Och bara knullar när man "jobba över"  eller är på konferans.

Och sen har man själv ett ansvar för att hålla sin relation vid liv.

• Anonym (försök)

Vad var det du har försökt att prata med din man om?
    Jag tycker du ska sätta dig ner och prata med din man om eran brist på sex osv.
    Är det han som inte vill ha sex med dig eller är det ömsesidigt?
    Om du vill ge erat förhållande en ärlig chans ni har ju trots allt barn tillsammans och ett fungerande liv i övrigt verkar det som så måste du vara ärlig med vad du känner.
    Berätta inte att du träffat någon annan men att du funderar på om ni ska hålla ihop eller ej.
    Säg att du tröttnat på att ni aldrig har sex och att du ser er mer som vänner nu för tiden.
    Invänta hans reaktion, kanske känner han likadant?
    Du måste försöka få honom att inse allvaret tycker jag i stället för att bara dra.
    Att du blivit kär i din kollega beror ju mest troligtvis på att ni inte har sex med varandra.
    Har man ett förhållande där man inte har sex så är det dödsömt att fungera i längden.
    Känslor dör när man inte har sex med varandra.

Svar på tråden Kär i kollega, men vill inte splittra min familj...