• Anonym (Oj)

Vad göra när chefen flirtar?

Mina kollegor har nu under en tid pikat mig om att chefen verkar flirta med mig.

Först tänkte jag att det var omöjligt, för han är verkligen inte en sån person (har familj). De som har jobbat längre med honom säger att det är just det som är grejen, att han gör mot mig som han aldrig gjort mot någon.

Jag börjar nu själv tro att det faktiskt är så, för vissa saker han gör kan jag bara tolka på ett sätt...

Eller så misstolkar jag och mina kollegor allt, han kanske bara tycker jag är duktig på mitt jobb eller nåt??

Men nu har vissa kollegor börjat bli irriterade och de tycker att jag även uppmuntrar honom. Någon tycker att jag ska börja vara otrevlig mot honom för att få honom att sluta.

Men han är ju min chef, jag vill ju inte få en dålig relation med honom eller att han ska tycka att jag är otrevlig.. (och så är han ju väldigt charmig när han visar den sidan).

What to doooo?!

• Svar på tråden Vad göra när chefen flirtar?
  • Anonym

Jag hade gått till chefen och sagt att vissa tror att ni har en relation som ni inte bör, och att det kanske är bäst att ni tar lite avstånd till varandra. Förhoppningsvis så backar han då, och dina kollegor blir nöjda.

• Anonym (Oj)

Låter enkelt att gå och prata med honom, men känns som det sista jag skulle kunna tänka mig i hela världen! Jag har bara jobbat några månader och är ganska mycket yngre än honom. Han är heller inte direkt någon som man pratar känslor med precis...

Sedan känns det som att han borde veta vad han gör, och även ev. konsekvenser av det..? Fattar inte riktigt hur han tänker... han är ju en superbra chef inom alla andra områden, så detta fattar jag inte.

• Anonym

Om jag tyckte han var nåt och ha så hade jag pökat honom.

Nej allvarligt, du måste ju prata med honom. HAn kanske inte själv är medveten om hur tydligt det märks.

• Anonym

Tycker absolut inte att du ska vara otrevlig mot honom det är ju din chef. Men prata med honom eller fråga något om hans fru då du tror han flirtar med dig eller säg skämtsamt flirtar du med mig?, när du tror det men leverera det som ett litet skämt och se hur han reagerar han kanske börjar backa då. Du kan ju också prata med honom och säga att hans kollegor har fått för sig att han flirtar med dig och att du tycker att det känns obehagligt så ni kanske ska lite avstånd från varandra. Säg inte att du tror han flirtar med dig utan att kollegorna tror det.

• Anonym (Oj)

Oj, är ni så coola av er att ni går och frågar rakt ut om han flirtar? :) Låter som sagt enkelt att säga till någon annan, men jag önskar att detta ska lösa sig på annat sätt.... fast det kanske inte gör det förstås.

• Anonym

Fåga hur hans fru mår och prata om dater du haft och andra killar när du tror han flirtar så kanske han tappar intresset.

• Anonym

Skaffa dig en pojkvän du kan tala dig varm om på jobbet så lär han tappa intresset. Eller be en kollega prata med honom att han beter sig pinsamt åt.

• Anonym

har en chef som gör så till en av mina kollegor och det är så störande!

Svar på tråden Vad göra när chefen flirtar?