• Finis

Tidelag

Detta MÅSTE bli olagligt!!!

Skriv på listan!

namninsamling.se/index.php&nid=1256

Vecka 22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 15:37
    Ni är välkomna att diskutera detta, men jag kommer inte dela i nån diskussion.
    Håller man med skriver man under om man vill, annars inte.
  • Svar på tråden Tidelag
  • Finis
    jaghopparhögt skrev 2010-06-13 23:33:49 följande:
    Det är filosofiskt  omöjligt att förbjuda tidelag om vi ska behålla de värderingar vi har idag.
    Skit snack.
    Vecka 22
  • Finis
    jaghopparhögt skrev 2010-06-13 23:34:53 följande:
    Utveckla?
    Det är ett övergrepp då djuret i fråga inte kan säga nej eller stopp. Man kan inte bevisa att djuret inte tar skada mentalt eller blir tvingad.

Precis som en bebis inte kan säga nej eller stopp.
    Vecka 22
  • jaghopparhögt

Alltså det där har ju folk gått igenom, det håller inte för ett förbud.
    Dessutom så behövs ju inte ett förbud, blir djuret skadas så är det ju djurplågeri.

• Finis
    jaghopparhögt skrev 2010-06-14 00:20:07 följande:
    Alltså det där har ju folk gått igenom, det håller inte för ett förbud.
    Dessutom så behövs ju inte ett förbud, blir djuret skadas så är det ju djurplågeri.
    Man kan ju inte påvisa mental skada hos ett djur så lätt. Jag anser att du är att utnyttja då djuret inte förstår vad den gör.

Men hur som har jag ingen större lust att diskutera det. Jag är klar på vad jag tycker, håller man med så skriver man under, annars låter man bli.
    Vecka 22
  • Puma87

Förbud mot tidelag jobbas det redan på av den svenska staten. Jordbruksministern har det högt på listan Källa? Eskil Erlandsson Jordbruksminister

Kitty 081003
  • Finis
    Puma87 skrev 2010-06-14 00:23:39 följande:
    Förbud mot tidelag jobbas det redan på av den svenska staten. Jordbruksministern har det högt på listan Källa? Eskil Erlandsson Jordbruksminister
    Det var skönt att höra!!
    Vecka 22
  • Puma87
    Kate Ryan skrev 2010-06-14 00:42:20 följande:
    Om en hund knullar dig, lider hunden då?
    Hunden gör något som är "naturligt" för den. Enbart i tron om att avla vidare, människan utnyttjar en oskylldig varelse. Lider en bebis om mamman/pappan/någon annan vuxen suger av den?
    Kitty 081003
Svar på tråden Tidelag