hundbur
Hej
Har en liten goldenvalp på 11 veckor hemma nu och jag undrar om en hundbur på Granngården är tillåten i en bil.Är den krocksäker??
Någon som vet
Tacksam för svar
Hej
Har en liten goldenvalp på 11 veckor hemma nu och jag undrar om en hundbur på Granngården är tillåten i en bil.Är den krocksäker??
Någon som vet
Tacksam för svar
Det bästa är att fråga personalen. Ring & fråga.. Lycka till
Det har du rätt i.Jag satt bara här och funderade.Ska ringa så fort dom öppnar.
Jag vill inte direkt säga att den inte är ok då jag inte vet vad det är för bur. MEN jag vet att när vi "surfat runt" bland krocktester etc så är det få burar som är riktigt säkra. Vi hade tidigare en Robust hundbur och dessa ska enligt tester vara säkra. Nu har vi bytt till fast galler då vi är tvugna att snart få in en barnvagn också :)
Jag vill egentligen bara råda dig till att även söka lite på nätet på olika krocktester med hundburar och inte bara lita till personalen på granngården, man vill ju att ens fyrfota älskling också ska åka säkert. Vi har även haft säkerhetssele till vår hund men tester med dessa har visat att dessa inte alls håller för kraften som blir vid en krock.
Vad gäller huruvida det är tillåtet så har jag för mig att allt som spärrar in eller sätter fast hunden i bilen är tillåtet i trafiken då dessa regler främst handlar om att skydda människor samt förhindra olyckor pga lösa hundar som far runt i bilen.
Hoppas du hittar en bra och säker bur.
ja det hoppas jag oxså.Jag vill ju att han ska åka säkert
Granngården säljer väl flera olika burar? Tänker du på den här http://www.mim.se/?p=news&l=se så ska det vara en av de bästa på marknaden. Hade jag behövt en bur nu hade jag köpt den här, tyvärr fanns de inte när vi bytte bil senast.
Hur ser buren ut?
Är det nåt rejält eller nåt som ser ut som ihopsatta kompostgaller typ såhär http://www.karlshamnszoologiska.se/bilder/bilbur.jpg ?
Hej
Någon som vet
Tacksam för svar