Hur funkar det att ta med barnvagn på tåg?
Hur är det att ta med barnvagn på tåg? Besvärligt? Svårt att hitta plats för den?
Hur är det att ta med barnvagn på tåg? Besvärligt? Svårt att hitta plats för den?
Stora barnvagnar är skitbesvärligt, tycker jag. Små kan man väl knöla in någonstans men det finns väldigt dåligt med plats för stora barnvagnar.
ja lätt är det inte nu när de tagit bort familjevagnarna
Du kan heller inte räkna med att få hjälp att lyfta upp den för personalen får inte göra det vad jag förstod då jag åkte mycket med min son när han var mindre.
I en del vagnar finns det lite extra utrymme där man kan ställa en vagn men det är inte säkert att det är den vagn där du har sittplats, i annat fall får du vika ihop den så mycket som det går och ställa vid bagehyllorna..
Lite bökigt är det särskilt innan man kommit till "sulkystadiet" men när du bokar biljetten kan du ju höra dig för lite.
Ett tips är att gå på vid handikapplatsen för där kan vagnen få plats. Sen är det bra om du kan vika ihop vagnen snabbt och enkelt, men annars går det att ställa den åt sidan! Konduktören hjälpte mig när jag och min 8 mån dotter åkte långt med tåg. Är ni två vuxna är det ju lättare såklart, men det går! Sj må vara "knäppa" men inte elaka. De hjälper så gått de kan :)
Misstänkte det... vi har en stor vagn och ska dessutom sitta i djurvagnen.
Åker i morgon. Vi brukar bära mycket i diverse bärverktyg men hade hoppats på att svärföräldrarna skulle kunna ha hand om dottern lite, ta promenader och så. Är det värt att ta med vagn tro...