Nybliven sambo och göra rätt.
Hej.
Har träffat min livskärlek för ca. 6 månader sedan och hon har en super fit barn ( 1 1/2 år)
från en tidigare förhållande.
Vi bodde skilt de första 5 månaderna och allting snurrade på som för nykära och njöt av varandra. Nu för ca. 1 månad sedan flyttade vi tillsammans alla 3 och sen för ca 2 veckor sedan började det dyka upp små gräl hela tiden. (grälar inte när barnet är hemma)
Vet inte exakt vad det beror på men min sambo säger att det är jag som borde ändra mitt tankesätt om vissa saker. Det är oftast små saker som det skall tjafsas om.
Lyftar verkligen hatten för min sambo som orkar så mycket som hon gör. Hon har börjat jobba igen för ca. 2 månader sedan efter att varit hemma med pojken sin. Hon sliter verkligen på jobbet och hemma med allting.
Jobbar själv skiftes arbete och är ganska så slut och trött på mitt jobb och tror att det kan vara eventuellt en orsak till allting.
Oftast blir hon små sur på mig när jag ibland inte ser till vissa saker med hennes barn. Idag åt han choklad i bilen och såg inte att han hade smetat in det på sig själv före det var för sent och då fick
jag mig en läxa igen. Samt sambon ledsen på mig och funderar hur det skall gå när vi skaffar ett gemensamt barn.
Har själv en massa saker som jag har innom mig som jag hela tiden funderar på som min sambo inte kan hjälpa mig tyvärr med. Har förtillfället min mamma på dödsbädden och väntar på döden och det är en sak som gör mig ganska mycket frånvarande.
Har t.om. funderat söka upp en psykolog för att diskutera ut allting som finns i mitt huvud men är rädd för att jag skall bli stämplad som dum / instababil.
Det är verkligen inte lätt att bli sambo plus att det kommer ett barn på köpet. Pappan finns till och hjälper och har barnet oxå men han vägrar diskutera med mig och har så mycket fördomar för mig. Det är en sak som gör mig i en knipig situation. Och han TOTAL vägrar att diskutera med mig.
Pappan och min sambo pratar nog med varandra men han har inte släppt sin känslor för henne ännu och min sambo börjar bli trött på att han hela tiden skall skicka mess åt henne och dyligt. Men han vill inte släppa taget på något vis. Det stör mig oxå och tror att
det är en orsak värför min sambo har börjat bli så lätt sur nu den sista tiden för han kan inte acceptera att vi bor tillsamman.
Min sambo har jätte stora humörsvängningar hela tiden och har blivit ganska dominant. Har skämtat och sagt att hon är som hon skulle vara gravid :/
Frågade idag vad hon tycker att VI skall göra åt saken och hennes svar vad att jag måste själv ändra på saker och ting så det inte blir sådana här små tjafs.
Försöker verkligen ge 110 % med allting men känns som jag inte skulle göra det tillräckligt bra. Och min sambo är av samma åsikt.