• Rockabilly

Jag vill sluta snusa!!

HUR? Hur fasen gjorde ni som slutade snusa?
    Slutade ni tvärt?
    Trappade ner?
    Använde nikotinmedel?

• Svar på tråden Jag vill sluta snusa!!
  • ÄlskarMina

Min sambo slutade förra året. 
    Tog en snus i veckan kanske i början men varje dag använde han tepåsar med fruktsmak som han klippte itu och rullade ihop och la som substitut. Verkade funka bra.  
    kanske vore nåt? 

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • Rockabilly
    ÄlskarMina skrev 2010-06-14 18:41:05 följande:
    Min sambo slutade förra året. 
    Tog en snus i veckan kanske i början men varje dag använde han tepåsar med fruktsmak som han klippte itu och rullade ihop och la som substitut. Verkade funka bra.  
    kanske vore nåt? 
    Jösses, såg att ja helt glömt att skriva tillbaka. Tack för tipset! Ska lägga ner snuset i morrn så man kanske ska köpa sig lite  te Glad
  • PerG

Jag gjorde ungefär såhär (snusfri i snart 4 år nu):

Vecka 1: Fullt flås på nikotinhjälpmedel: Starkaste plåstret, starkaste tuggummit för att stoppa "kickbegäret"
    Vecka 2: Starkaste plåstret, starkaste sugtabletten istället för tuggumi (tuggummi hade jag nog i nödfall)
    Vecka 3: Mellanstyrka på plåstret, starkaste sugtabletten
    osv osv.. tills jag efter c:a 5-6 veckor var nere på svagaste plåstret och svagaste sugtabletten..

Jag använde såna "resorb"-sugtabletter eftersom de smakade förjävligt och därmed var svåra att "överdosera"

Så se till att ha gott om nikotinhjälpmedel hemma och gör dig av med alla snusdosor innan!... Annars är nog risken stor att man återfaller eftersom begäret nog blir rätt stort och svårt efter någon dag..

Se till att berätta för omgivningen också! Jag blev rätt lättirriterad och det är ju bra om folk vet om varför du kanske får sammanbrott och utbrott om vartannat... ;)

• Rockabilly
    PerG skrev 2010-08-01 18:32:25 följande:

Jag gjorde ungefär såhär (snusfri i snart 4 år nu):

Vecka 1: Fullt flås på nikotinhjälpmedel: Starkaste plåstret, starkaste tuggummit för att stoppa "kickbegäret"
    Vecka 2: Starkaste plåstret, starkaste sugtabletten istället för tuggumi (tuggummi hade jag nog i nödfall)
    Vecka 3: Mellanstyrka på plåstret, starkaste sugtabletten
    osv osv.. tills jag efter c:a 5-6 veckor var nere på svagaste plåstret och svagaste sugtabletten..

Jag använde såna "resorb"-sugtabletter eftersom de smakade förjävligt och därmed var svåra att "överdosera"

Så se till att ha gott om nikotinhjälpmedel hemma och gör dig av med alla snusdosor innan!... Annars är nog risken stor att man återfaller eftersom begäret nog blir rätt stort och svårt efter någon dag..

Se till att berätta för omgivningen också! Jag blev rätt lättirriterad och det är ju bra om folk vet om varför du kanske får sammanbrott och utbrott om vartannat... ;)

Tack! Har inte snusat på hela dagen och de verkar gå bra! Är yr och svettas som en tok.. Men humöret är helt okej. Än...
    Testade tuggummi 4mg som ja hade hemma och det smakade för jäkligt. Huaa..
    Kör med onico oxå. Det är bra det med.
    Men känner jag att det blir för jävligt så får ja köpa plåster o grejjer!
Svar på tråden Jag vill sluta snusa!!