• Spyro192

Ränder på nytvättade kläder

Jag tror att denna passar bäst här...

Det har blivit ränder på min sambos och även mina kläder dom senaste tvättarna som av någon anledning inte vill gå bort.

Jag har själv uteslutit deon och tvättmedlet (har haft samma i snart 4 år) men, är det någon här som kan tänka sej vad det kan vara eller har något tips på hur man kan få bort det?

Är inte så pigg på att slänga 10 t-shirt och 7 linnen precis....

• Svar på tråden Ränder på nytvättade kläder
  • Linda1976

Vad är det för ränder? Lite som grå lera? 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976

För om det är det så kan du behöva rengöra maskinen (tvätta nåt litet i 90 grader, inget skölj). Eller byt tvättmedel det ska vara så lite zeoliter i som möjligt. Det är nån slags lera som ibland inte passar ihop med hårdheten på vattnet. (har jag fått lära mig). Det kom plötsligt, och efter att jag bytte till ICAs egna är det aldrig ränder på kläderna mera!

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Spyro192
    Linda1976 skrev 2010-06-14 19:49:25 följande:
    För om det är det så kan du behöva rengöra maskinen (tvätta nåt litet i 90 grader, inget skölj). Eller byt tvättmedel det ska vara så lite zeoliter i som möjligt. Det är nån slags lera som ibland inte passar ihop med hårdheten på vattnet. (har jag fått lära mig). Det kom plötsligt, och efter att jag bytte till ICAs egna är det aldrig ränder på kläderna mera!

Oki.. Nej jag har inte tvätta den i 90 grader på ganska länge, så det ska jag prova!

Svar på tråden Ränder på nytvättade kläder