• Hellobello

Hjälp att välja babysitter!

Jag skulle vilja ha synpunkter på babysitter-modeller. Vi väljer mellan en chicco, dvs en mjuk "modern" variant, eller en gammaldags/"klassisk" variant utan stoppning, med bara ett stramt tygstycke. Vill gärna höra vad andra barn och föräldrar tycker om sina sitters!

• Svar på tråden Hjälp att välja babysitter!
  • Pernillis

använde aldrig våran sitter...
    För oss var de ett onödigt köp!!
    Men vi köpte en babyseat lyx tror jag den hette...

• cicci85

Jag tycker de "gammeldagsa" är bäst!! I början hade vi en "lyx"modell och den va jättebra i början då det e fullt liggläge..en chicco hade vi...
    Sen när alexander va 5 veckor va vi å hälsade på min kusin som oxå har en bebis så provade han henns vanliga och den va MYCKET roligare! Den kunde ju gunga å han fick lite fart själv.. Så när vi kom hem plockade vi fram den klassiska ur förrådet och han ÄLskar den!!
    Så den klassiska med tunt tyg är bäst enligt mig!!

• Hellobello

Tack för synpunkterna! Har inte chicco gungfunktion??

• YOSHI

Köpte en Pozy babysitter för ca 450 kr, Ställbart ligg och sittläge. Går att ställa mellan fast och gungläge, tvättbar klädsel ..var mycket nöd med den

• nobodyputsbabyinacorner

Babybjörns har vi, superbasic och superbra, vi har använt den jättemycket!!

• Malapala

Vi lånade en babysitter när sonen var liten, tror att det var en chicco. Den var iaf ställbar rygg på, och lite, lite gungning, men inte alls så att det var "roligt", så han tröttnade fort på den. Därför väljer vi den här gången en sån som gungar lätt utan ställbar rygg, för jag tror att den kommer bli mer populär.

• Ellieli

Baby björn 1-2-3 !!! har varit helt kanon! har använt den jättemycket, spelade ingen roll hur grinig Thea var satte man henne i den och gungade så blev hon nöjd. hon somnade även rätt ofta i den, och hon sov aldrig ensam annars!

• Bohuslän

Vi har en Chicco och visst har den gungfunktion. Den är helt oslagbar att ha när man vill duscha och pappan inte är hemma eller när det är tråkigt att ligga på filten Nu börjar han bli så nyfiken och sitter gärna i Chiccon och spanar in vad jag eller vovven pysslar med.

• Chokladsugen

Vi har också Babybjörn, och det har varit ett dunderköp. Vi och lillen har varit jättenöjda och den gungar lagom mycket och är stadig. Ingen risk för att den välter! Vi skulle bara köpt den tidigare än vi gjorde.

• Pyret05

Våra älskar våra babybjörn 1-2-3. Jag rekommenderar att köpa till en lekbåge de har pysslat hur mycket som helst med dem.

• väntar o längtar

Babybjörn 1-2-3 har vi och den var värd varenda krona. Barnet får gung på den jätteenkelt själv, ställbar i flera lägen, blir nästan helt platt vid förvaring och den är superenkel att ta av tyget och tvätta.

Finns ofta att köpa begagnade på Blocket, Tradera och liknande. Och med tanke på att det är så enkelt att tvätta tyget så är det ett bra köp.

• Lilla O

Lillkillen älskar sin Babybjörn! Lite onödigt dyr kanske, men det finns väl liknande billigare modeller?!

Svar på tråden Hjälp att välja babysitter!