Blöjfri hemma men förskolan vill inte ta pott-träningen
Vår son som nyss fyllt 3 har varit helt blöjfri hemma i över två veckor nu och det har gått superbra.
Han springer själv på toa och utför sina behov utan problem.
Sedan vi tog bort blöjorna har det skett två "olyckor", båda utanför toadörren och på dag 1 och 2. Det går även bra när vi är hemifrån.
Tyvärr så har det inte gått lika bra på dagis och nu idag så möttes min man av en irriterad förskolelärare som beklagade sig över att han hade bajsat på sig och att hon hade fått duscha honom och torkat massa bajs. Hon sa att han inte var mogen för att vara utan blöja och att på förskolan så måste han ha blöja igen. (det var 4e dagen han var där sedan vi slutade med blöjorna)
Sonen var helt förtvivlad hela eftermiddagen och tillslut så hade han kissat på sig här hemma. Det var första gången på 12 dagar som detta händer och denna gång i soffan. Jag är ganska säker på att det var pga det som hände på dagis. Jag vet inte hur personalen hanterar "olyckorna"? Det är många vikarier nu och jag känner dem inte så bra heller.
Hur tycker ni att vi ska bemöta deras blöjkrav?
Jag vill ju inte ta ett steg tillbaka nu när det faktiskt går så bra hemma. Men det känns ju inget bra om dom inte är snälla mot honom om han kissar/bajsar på sig och det kanske är bättre att då ha blöjan på dagis?
Snälla hjälp mig!