• millchan

bebis vaken till 6-7 på morronen fler?

Jag bryter ihop!!!

Vi har en 12 veckors bebis som inte sover om nätterna oavsett hon har torr blöja är mätt.
    Hon kan somna vid bröstet när jag ammat henne men så fort jag lägger ner henne i vagnen så vaknar hon.
    Samma sak händer om jag lägger henne i våran säng brevid mig.
    Enda som får henne lte lugnare är att vara på bröstet hela tiden men det går ju inte.
    I natt har jag inte sovit en blund ögonen värker, tårarna rinner.
    Sambon tog över nu vid 07:00 få då orkade jag inte mer.

Hur gör ni andra med era barn som inte sover alls på nätterna?
    Måste tillägga att jag har EP (epilesi) och borde sova bra om nätterna.
    Vi delar upp så att vi har två nätter var.
    Hon både ammar och tar flaska!

Tacksam för all hjälp!

• Svar på tråden bebis vaken till 6-7 på morronen fler?
  • April Mamma

Hon vill ju uppenbarligen vara nära dig, helt normalt =) Låt henne ligga brevid dig och snutta/amma/sova osv.
    Min äldsta son ville äta /snutta hela tiden den försts tiden så han fick ligga brevid mig, det funkade bäst.

• 2små2stora

Har du en bärsjal? I så fall sätt henne i den, palla upp med kuddar och sov så. Det finns även en bärtub som man kan använda för detta. På detta sätt sover man när man sover känguru eller hud mot hud på neonatalen.
    Det är dock viktigt att sova med överkroppen högt när man sover så.

shop.textalk.se/se/article.php&art=2390828

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • millchan
    April Mamma skrev 2010-06-15 07:49:15 följande:
    Hon vill ju uppenbarligen vara nära dig, helt normalt =) Låt henne ligga brevid dig och snutta/amma/sova osv.
    Min äldsta son ville äta /snutta hela tiden den försts tiden så han fick ligga brevid mig, det funkade bäst.
    Enda problemet är att jag inte kan ligga och amma får inte riktigt till det.
    När jag ammar sitter jag på soffan skräddare med henne liggande på mina ben och min arm.
    Sen så måste jag använda en gumminapp för att hon inte får tag på bröstvårtan och den lossnar lätt så fort hon rör på sig.
    Så att sitta skräddare hela natten blir ju jätte jobbigt för både rygg och nacke.
    När hon ligger mellan oss så ligger hon bara och skriker och sparkas så varken jag eller min sambo kan sova.

På dagen sover hon bra i sin vagn och ammar med ca 3-5 timmars mellanrum men på natten är det andra bullar!
  • 2små2stora
    millchan skrev 2010-06-15 09:17:12 följande:
    Enda problemet är att jag inte kan ligga och amma får inte riktigt till det.
    När jag ammar sitter jag på soffan skräddare med henne liggande på mina ben och min arm.
    Sen så måste jag använda en gumminapp för att hon inte får tag på bröstvårtan och den lossnar lätt så fort hon rör på sig.
    Så att sitta skräddare hela natten blir ju jätte jobbigt för både rygg och nacke.
    När hon ligger mellan oss så ligger hon bara och skriker och sparkas så varken jag eller min sambo kan sova.

På dagen sover hon bra i sin vagn och ammar med ca 3-5 timmars mellanrum men på natten är det andra bullar!
    Ha henne då sovandes på dig eller pappan så att ni får sova något på natten.
  • millchan
    2små2stora skrev 2010-06-15 07:49:24 följande:
    Har du en bärsjal? I så fall sätt henne i den, palla upp med kuddar och sov så. Det finns även en bärtub som man kan använda för detta. På detta sätt sover man när man sover känguru eller hud mot hud på neonatalen.
    Det är dock viktigt att sova med överkroppen högt när man sover så.

shop.textalk.se/se/article.php?id=8889&art=23...
    Har ingen bärsjal men har funderat på att skaffa en.
    Det tråkiga är att dom är så himla dyra och jag är inte så jätte tät.
    Bärtub har jag inte hört talas om förr är dom i samma prisklass som sjalarna?

Vill bara tillägga att jag har svårt att kunna sova medans hon sover då vi har 3 barn till och ett av dom har en sen utvecklings förseening och kräver uppmärksamhet nästan hela tiden, han är 4 år men i utvecklingen som en 9-10 månaders.
    Dom andra två är killar 9-7 år och dom gnabbas nästan hela tiden!
    Så p princip så är det bara natten som finns att försöka sova på men inte ens det går.

Jag får nog skatta mig lyckligt låttad över att min sambo är långtids sjukskriven oavsett att vi har 5000kr mindre i inkomst varje månad!
  • millchan
    2små2stora skrev 2010-06-15 09:19:05 följande:
    Ha henne då sovandes på dig eller pappan så att ni får sova något på natten.
    Jag lovar vi försöker med det med men det hjälper inte!
  • 2små2stora
    millchan skrev 2010-06-15 09:26:28 följande:
    Jag lovar vi försöker med det med men det hjälper inte!
    Det är lättare med sjal eller tub.

Tuben är billigare och mycket enkel att ta på sig.
  • missteddy

har du provat hålla henne vaken längre på kvällen och kanske hon sover lite på natten

• April Mamma
    millchan skrev 2010-06-15 09:25:28 följande:
    Har ingen bärsjal men har funderat på att skaffa en.
    Det tråkiga är att dom är så himla dyra och jag är inte så jätte tät.
    Bärtub har jag inte hört talas om förr är dom i samma prisklass som sjalarna?

Vill bara tillägga att jag har svårt att kunna sova medans hon sover då vi har 3 barn till och ett av dom har en sen utvecklings förseening och kräver uppmärksamhet nästan hela tiden, han är 4 år men i utvecklingen som en 9-10 månaders.
    Dom andra två är killar 9-7 år och dom gnabbas nästan hela tiden!
    Så p princip så är det bara natten som finns att försöka sova på men inte ens det går.

Jag får nog skatta mig lyckligt låttad över att min sambo är långtids sjukskriven oavsett att vi har 5000kr mindre i inkomst varje månad!
    Kan också rek sjal. Min son älskade att sova där =)

Kolla nätet efter begagande sjalar, bara att tvätta.
  • millchan
    missteddy skrev 2010-06-15 09:29:57 följande:
    har du provat hålla henne vaken längre på kvällen och kanske hon sover lite på natten
    Har provat hålla henne vaken mer på kvällarna.
    Men när hon inte har sovit på 10-12 timmar så känns det taskigt att hålla henne vaken ännu längre.

Vi var idag på baby massage och efter det blev seg och sov i 4 1/2 timme sen åt hon och somnade om.
    När hon sov på dagen så la jag mig åxå och sov i 3 timmar.
    4 åringen sov åxå länge hela 5 timmar..
    Och nu sover hon igen efter att hon fick amma.
    Ska prova massera henne igen i natt och se om det fungerar att hon sover bättre!
    2små2stora skrev 2010-06-15 09:29:26 följande:
    Det är lättare med sjal eller tub.

Tuben är billigare och mycket enkel att ta på sig.
    Har inte hunnit kolla upp tuben ännu men ska göra det nu!
Svar på tråden bebis vaken till 6-7 på morronen fler?