hunden piper på natten :-(. HJÄLP!
Jag har ett problem som kanske någon kan hjälpa oss med.
Våran 4-åriga labradorhanne har de senaste 2 nätterna börja att pipa, börjar ca halv och bara fortsätter. Har aldrig inträffat förut (om han inte varit dålig i magen).
Första natten sprang jag ut med honom och trodde han var nödig men inte då... Det blev många svängar ut. På morgonen så satte jag honom på altanen med utgång till sin hundgård.
Nu andra natten försökte jag ignorera, gick ner och "lade" honom i bädden och sa "tyst". Till sist på morgonkvisten stod jag inte ut längre så då fick han sitta på altanen (med utgång till sin hundgård).
Självklart så undrar man ju varför han piper? Han verkar pigg om dagarna, en glad labrador.
Sedan hur får jag honom att sluta? Blir tokig om jag inte får sova.
Snälla hjälp mig!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 11:44
Har även funderat om det är ngn löptik i närheten... Han är kastrerad men driften sitter väl kvar :-S.
Han är dock inte flåsig på nätterna jag har varit ner till honom men ska absolut inte utesluta ngn sjukdom.
Jag är höggravid och har en liten hemma så min sömn ÄR viktig för att orka. Visst hundar har också känslor.
Och jag är bekymrad över honom för annars skulle jag aldrig skriva min fundering här.
Är tacksam för alla svar.